شهاب حسینی که انتشار تصاویر واکسن زدنش در آمریکا با آن ماسک منشوری بسیار جنجالی و حاشیه‌ساز شده بود، در اقدامی اعتراضی به انبوه کامنت‌های انتقادی با انتشار یک متن بلند صفحه اینستاگرام خود را برای همیشه بست.

خداحافظي شهاب حسيني از اينستاگرام

به گزارش همشهری آنلاین، این قهر کردن و کنار کشیدن و رفتن (موقت یا دائم) انگار سرنوشت محتوم بسیاری از ستاره‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است؛ آنها که عادت کرده‌اند همیشه تحسین بشنوند و لایک ببینند و وقتی تعداد دیسلایک‌ها از مرزی فراتر برود، آنها هم می‌روند پی سرنوشت، جایی که لب‌ها همه به تحسین گشوده شود.

در این آسیاب، این بار نوبت شهاب حسینی بود که انصافا چهره‌ای محبوب و دوست‌داشتنی است اما وقتی ویدئو و تصاویر واکسن زدن او در ینگه‌دنیا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و توضیح و شفاف‌سازی بعدی این بازیگر تحسین‌شده هم چندان به مذاق مردم خوش نیامد، چاره را در این دید که با نوشتن یک متن دلخوری‌اش را آشکار کند و برای همیشه عطای ماندن در اینستاگرام را به لقایش ببخشد.

بازیگر برگزیده جشنواره کن در آخرین متن صفحه شخصی و رسمی خود چنین نوشت: «گفت: سنگی که طاقت ضربه‌های تیشه را ندارد، به تندیسی زیبا بدل نخواهد شد. می‌بخشید اگر الگویی نبودیم که مقبول نظر افتد چون اصلا الگو نبودیم. کی گفت که بودیم؟ در جهانی که زیستگاه مردان و زنانی بزرگ بوده، ما را چه به الگو بودن؟ همواره خود جوینده الگویی بودیم تا رمز جاودانگی بیاموزیم. و نیفتیم مگر در سیر آنان که دلسپرده راه حق و حقیقت بودند و جان بر سر این عشق به جان‌آفرین پیشکش کردند. بسیارند. بجویید، می‌یابید. درست می‌گویید. وصلم اما نه به آنجا که پندار شماست. به ریسمانی که به آن چنگ زدم تا پراکنده و متلاشی نشوم.

حبل‌الله که از مهر و کرامتش در دسترس همگان است. اگر نمی‌بینیم، مشکل از ماست. قدردان مهر عزیزانی هستم که همواره و در هر شرایط بنده را از لطف حمایت خود محروم نکردند. برایشان طول عمر باعزت و عاقبت خیر آرزو می‌کنم. اما نارفیقان نسبتا محترم. سیر بنده کوچک در طی بیست و هفت سال از عمق ناکجا و رسیدن به اینجا در پیشگاه چشمتان نبود؟ آنچه که غیر از خدای بزرگ و ارادت به خاصان درگاهش مرا به پیوند با آن نسبت می‌دهید، چنانچه می‌توانستند، خود را از گزندهای روزگار حفظ می‌کردند. وگرنه من بنده آن دمم که ساقی گوید، یک جام دگر بگیر و من نتوانم.

قصه کوتاه که متاسفم که آنچه انتظار داشتید نبودم چون وامدارتان نبودم. گفت، آنچه هستی هدیه خداست به تو و آنچه می‌شوی هدیه توست به خدا. غایتم تبدیل این وجود خاکسار به گوهری ‌است در شان پیشکش به پیشگاه پروردگار. همین و بس. گویند سنگ لعل شود در مقام صبر آری شود ولیک به خون جگر شود. از آنجا که بنده متعلق به نسل فضای مجازی نیستم، ترجیح می‌دهم ادامه زندگی را همچون پیش در فضای حقیقی تجربه کنم. لذا از اینستاگرام، رفع زحمت می‌کنم و دنبال‌کنندگان مجاز را با دنیای خود تنها می‌گذارم.

حق ماندگار، پایدار و نگهدار. آمین. امضا، شهاب حسینی، ملقب به صفر کله‌گنده.»

از همین متن نه‌چندان کوتاه هم عمق آزرده شدن و گلایه‌های پیدا و پنهان شهاب حسینی پیداست. او که به ویژه در سال‌های اخیر کم ترش و شیرین فضای مجازی را نچشیده، این بار دیگر ترجیح داده است آن را دست‌کم تا آینده نامعلوم کنار بگذارد. شهاب شاید اول بار وقتی به صخره سخت مخالفت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی و حقیقی خورد که روی صحنه مراسم اختتامیه جشنواره کن، جایزه‌اش را به امام زمان(عج) تقدیم کرد.

بعد نوبت به حضور در جشنواره فیلم فجر دو سال پیش رسید که برخی سینماگران تصمیم گرفته بودند در اعتراض به ماجراهای آبان ۹۸ تحریمش کنند اما شهاب حسینی آمد و در نشست خبری فیلم خود تحریم‌کننده‌ها را به باد انتقاد گرفت. این اواخر هم ماجرای واکسن زدن در آمریکا پیش آمد و انبوه اعتراض‌ها روانه چهره‌ای شد که دست‌کم در حرف نشان داده همیشه همراه و کنار مردم است.

حالا شاید وقت آن باشد این چهره محبوب که برنامه پربیننده «همرفیق» را هم در فضای مجازی دارد، مدیریت حضورش را در شبکه‌های اجتماعی دست یک آدم یا یک گروه کاربلد بسپرد و از روبه‌رو شدن با پست‌های انتقادی و اعتراضی دور بماند. ماندن در این فضا یک و خواندن کامنت‌هایی که گاهی زبان پالوده هم ندارند، اعضاب و اراده پولادین می‌خواهد یا بی‌خیالی محض که به نظر می‌رسد شهاب حسینی این روزها ندارد!

کد خبر 587541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 22
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    36 6
    آخ ای محبوب من نرو،بمان و با واکسن هایت، با ماسک ماریجوانایی ات هنوز سوژه برایمان جور کن. بمان و نرو
    • آبودان IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      14 5
      خیلی خوب گفتی دمت گرم
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    18 7
    با این داستان ها درست نمی شود ؛ یا ایشان جزو کسانی است که می تواند محضر حضرت آقا برسند یا شهروند آمریکا هستند و در زمان یکه هنوز آمریکایی های 70 سال واکسن نزده اند ایشان واکسن آمریکایی می زنند . شتر سواری دولا دولا نمی شه ؛ ایران کاسبی میلیاردی کنب بری آمریکا خرج کنی .
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    11 5
    وقتی در واکسیناسیون مدیریت نباشد نتیجه اش همین است !!
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      13 8
      آقا چه ربطی به مدیریت داره من و شما هم اگه گرین کارت و پول داشته باشیم می ریم واکسن می زنیم جون خودمون و خونواده مونو نجات می دیم بیراه میگم؟
  • رضامحمدی US ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    11 11
    خدابیامرزش دوست داشتنی بود
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    17 4
    آقای سلبریتی یه جا باید تکلیف خودتو با خودت مشخص کنی نمی شه تا ابد یه پات اینور جوب باشه یه پات اونور جوب
  • آبودان IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    19 2
    الان فکر کرده به دست و پاش میافتتیم که نره و اینستا رو منور به نور وجودش کنه برو عامو ما از این دولیبریتی ها زیاد دیدیم
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    19 5
    شما مشخص کن سمت مردمی یا سمت سرمایه داری بعد
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    10 15
    دوستان درسته که به ما واکسن نرسیده هنوز اما چه ایراد داره یه نفر واکسینه بشه و هم خودش و هم دیگران از ویروس منحوس در امان بمونند؟نوبت واکسن ما هم دیر یا زود میرسه انقدر خشم نگیرید به این بنده خدا
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      16 3
      ایرادی نداره که به فکر سلامتیش باشه اما ایراد داره که دورو باشه
    • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      11 1
      وقتی کاسبی و جلوی دوربین رفتن باشه طرف ما ولی وقتی پول خرج کردن باشه واکسن فایزر و ... طرف سرمایه داری . شنونده عاقل باشد که امکانات کشور را به پای ایشان و امثال شان نریزند که برن اون طرف و به ریش همه این وری ها بخندند .
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    17 0
    تا وقتی که مشکلاتی مثل بیکاری و اجاره خونه و بی پولی شب عید هست واکسن زدن یا نزدن یک بازیگر اصلا برای من اهمیتی نداره
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    22 3
    چه مظلوم نمایی هم میکنه
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    9 6
    چقدر بداخلاق و گوشت‌تلخ شده این آدم.