مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
۱ نفر

گجت هوشمند یا Smart Gadget  که در فارسی ابزارک هم ترجمه شده است به ابزارهایی گفته می‌شود که کوچک و هوشمند بوده و به تازگی اختراع شده باشند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین گجت‌های هوشمند آشنا شوید:

image_2b0da3bae3abcd21dc8807c74eb89775dfa0aef8.jpg

  • دوربین هوشمند: این دوربین‌ها علاوه بر امکان اتصال به اینترنت از طریق WIFI، یک اپلیکیشن اختصاصی موبایل دارند که به وسیله آن می‌توانید دوربین را کنترل کنید.
  • ساعت هوشمند: ساعت‌های مچی هوشمند، طراحی جذاب و اسپرتی دارند که در نگاه اول شاید شبیه به ساعت‌های معمولی باشند اما امکانات ویژه‌ای دارند که آنها را از یک ساعت ساده، تبدیل به یک گجت هوشمند حرفه‌ای می‌کند.
  • ترازوی هوشمند: یکی از دغدغه‌های ورزشکاران و افرادی که در حال کم کردن یا زیاد کردن وزن خود هستند، ثبت دقیق وزن روزانه است. با ترازوهای هوشمند که به‌طور مستقیم به نرم‌افزار موبایل شما متصل می‌شود، می‌توانید بدون هیچ زحمتی، وزن خود را ثبت کنید و روند پیشرفت را تحلیل نمایید.
  • کلید و پریز هوشمند: یکی از بهترین گجت‌های هوشمند، کلید و پریزها هستند. با این گجت‌ها دیگر نیازی نیست برای خاموش و روشن کردن چراغ یا اتصال دستگاه به برق، نزدیک آنها باشید یا جای خود را تغییر دهید. همه چیز با یک حرکت در گوشی انجام می‌شود!
  • کتری هوشمند: امکان کنترل دمای آب، قابلیت خاموش شدن دستگاه بعد از جوش آمدن آب و کنترل آن با موبایل، از ویژگی‌های این دستگاه هوشمند است.
  • مچ بند هوشمند: مچ بندهای هوشمند معمولاً صفحه‌های لمسی دارند که باعث می‌شود تبدیل به یک گجت همراه سبک اما هوشمند شوند. گام شمار، آلارم، حسگر ضربان قلب و ... از امکانات این گجت‌هاست.
  • و …

البته لیست گجت هوشمند به اینجا ختم نمی‌شود. با توجه به اختراعات متعددی که در صنعت اینترنت اشیاء شاهد هستیم، به‌زودی لیست ناتمامی از انواع گجت‌های هوشمند را خواهیم دید. برای مثال فقط در بخش خانه هوشمند می‌توان به این موارد اشاره کرد: انواع اسپیکرها، کلیدها و پریزهای هوشمند، دوربین‌های مداربسته، دربازکن یا زنگ در و قفل‌های هوشمند، ترموستات و لامپ‌های هوشمند. شما می‌توانید با خرید این گجت‌ هوشمند، یک خانه کاملاً مدرن داشته باشید و از سیستم گرمایشی و سرمایشی تا در منزل را با سیستم‌های هوشمند و از راه دور کنترل کنید.

اما در زمینه ورزش هم گجت هوشمند کم نداریم. موضوعی که بیشتر برای مهندسان این حوزه اهمیت داشته، رصد و ثبت اطلاعات سلامت افراد از طریق انواع گجت‌های سلامت است. گجت‌هایی مانند ساعت یا مچ‌بند هوشمند، ترازو، سیستم‌های کنترل سلامت و فشار خون هوشمند، وسایل ورزشی نظیر توپ و گجت‌های پوشیدنی از این دسته‌اند. بیشتر گجت‌هایی که در زندگی روزمره رایج هستند را می‌توانید از سایت ویوک خریداری کنید.

چند گجت هوشمند که فکرش را هم نمی‌کردید وجود داشته باشند!

اسکن‌واچ‌ها یا ساعت‌های هوشمند که سلامتی شما را اسکن می‌کنند، یکی از انواع گجت‌هایی هستند که به سرعت در حال رشدند. ساعت هو شمند شیائومی که دستیار هوشمند گوگل را روی میز شما قرار می‌دهد، هواشناسی را برای شما چک می‌کند، به اینترنت وصل می‌شود و در یک کلام، خانه هوشمند شما را مدیریت می‌کند. اگر اهل محصولات اپل هستید، هومپاد مینی هم همین‌کارها را برای شما انجام می‌دهد.

وقتی صحبت از گجت هوشمند در میان است، نمی‌توان انواع تلویزیون هوشمند را نادیده گرفت. تمام کمپانی‌های مطرح در زمینه گجت‌ها تلویزیون‌های هوشمند خود را ارائه کرده‌اند. اگر از تلویزیون هوشمند اپل هم صرف نظر کنید، تعداد زیادی تلویزیون هوشمند با سیستم عامل اندروید در لیست قرار دارد. به‌طور واضح محصولات هوشمند شیائومی در این میان حرف اول را می‌زنند. شما می‌توانید در بخش محصولات شیائومی در ویوک به گجت‌های جذاب این برند محبوب سری بزنید.

گیزمو چیست و چه تفاوتی با گجت هوشمند دارد؟

گیزمو همان گجت است با این تفاوت در گیزموها قسمت‌هایی وجود دارد که حرکت می‌کنند. برای مثال اکثر ربات‌های انسان‌نما یا حرکتی را می‌توان گیزمو نامید.

این روزها گجت هوشمند، زندگی انسان‌ها را راحت‌تر، دقیق‌تر و سریع‌تر کرده و شما هر جایی که باشید، بعید است یک گجت هوشمند در فاصله چند متری‌تان نباشد. بهتر است گجت‌های هوشمند را از فروشگاه‌های معتبر مانند  ویوک تهیه کنید که خیال شما را از بابت اصالت وسیله‌ای که به دست شما خواهد رسید، راحت می‌کند.

کد خبر 587448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha