استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با استفاده از کانکس‌هایی که به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) وارد استان شده است، کمپ یا شهرک کانکسی ایجاد خواهد شد.

سی‌سخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین کلانتری شنبه ۹ اسفند در نشستی در فرمانداری شهرستان دنا افزود: این کمپ برای اسکان موقت زلزله‌زدگان سی‌سخت و ارائه خدمات بهتر به زلزله‌زدگان ایجاد خواهد شد.

وی بر ساماندهی کمک‌ها و عدالت در توزیع امکانات تاکید کرد و گفت: شهر برای آواربرداری باید ناحیه‌بندی و محور بندی شود.  خانه‌های مردم باید زیباتر، محکم‌تر و مقاوم‌تر از پیش ساخته شوند.  همه نیازمندی‌ها از جمله چادر و امکانات اولیه تحویل خانوارهای آسیب دیده داده شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمدخدمات رسانی و همدلی و انسجام  در زلزله سی سخت را در کشور بی‌نظیر دانست و افزود: در این بحران حتی یک گزارش سرقت نداشتیم و امنیت در این شهر برقرار است.

کلانتری توجه ویژه به روستاهای اطراف و منازل آسیب دیده را خواستار شد و ادامه داد: آواربرداری به سرعت در حال انجام است و  از امروز مجوز آواربرداری ۱۰۰ واحد مسکونی داده شد.  لازم است آواربرداری تا پایان اسفند امسال انجام شود و در کمترین زمان ممکن احداث و ساخت و ساز منازل آسیب دیده آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: هیچ کندی و توقفی در فرایند آواربرداری و ساخت و ساز قابل قبول نیست.  حدود یک هزار و ۸۰۰ خانه در این زلزله آسیب دیدند که نیروهای امدادی، خدماتی، هلال احمر، سپاه، بسیج و سازمان‌های مردم نهاد با تمام قوا در شهر حضور دارند و امداد رسانی و خدمات رسانی در شهر و روستاها ادامه دارد.

کد خبر 587411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha