رئیس سازمان انرژی اتمی هشدار داد در صورت ادامه روند فعلی و لغو نشدن تحریم‌ها ،دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از ۳ ماه جمع‌آوری می‌شوند.

علي اكبر صالحي

به گزارش همشهری‌آنلاین علی‌اکبر صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) تأکید کرد: مجلس در مورد قانون اقدام راهبردی با ما مشورت کرد. در ماجرای توافق با آژانس، آن‌‎ها

گفتند اگر پروتکل الحاقی را متوقف کنید و مثلا بعد از ۲ هفته تحریم‌ها رفع شد، ما چطور نظارت کنیم؟ چون مسئولان گفتند اگر طرف مقابل به برجام بازگشت ما هم تعهدات را اجرا می‌‎کنیم.

وی ادامه داد: پروتکل الحاقی شامل تصویربرداری مستمر است و اگر تحریم را بردارند، تصاویر ناقص می‌‎شود و دردسر جدیدی برای ما ایجاد می‌‎شود. قبل از این‌که با آژانس مذاکره کنیم با مسئولان ارشد مشورت کردیم و چارچوب برای ما مشخص شد.

صالحی افزود: الان آژانس تا ۳ ماه حق دسترسی به دوربین‌‎های نظارتی را ندارد و اگر تحریم‌‎ها لغو نشود این اطلاعات پاک می‌شود و می‌‎گوییم دوربین‎‌ها را بردارند. آژانس هر ۳ ماه یک گزارش می‎‌دهد و برای همین فرصت دادیم. 

کد خبر 587365

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    5 1
    بخدا خسته شدیم ازاین انرژی هسته ای که هیچوقت تمام نمیشود باراررانگاه کنید بابک حرف کالاهاگران میشونداحتکارمیشوند مردم بیکارمیشوند
  • mohsen JP ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 2
    ما زیر بار زور نمیرویم بهترین کار ایستادگی در مقابل امریکا و متحدانش آلمان . انکلیس و فرانسه و رژیم اشغالگر صهیونیستی است.