نخستین تصویر از روح‌الله زمانی در مجموعه تلویزیونی «شهیدان باکری» به کارگردانی هادی حجازی‌فر در سایت آمریکایی ورایتی منتشر شد.

روح‌الله زماني بازيگر نوجوان

به گزارش همشهری آنلاین، زمانی که تابستان امسال با بازی در فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی برنده جایزه مارچلو ماسترویانی بهترین بازیگر نوظهور جشنواره ونیز شد، از مدتی پیش به جمع بازیگران سریال «شهیدان باکری» پیوسته است. زمانی در دومین تجربه بازیگری خود نقش یک نوجوان را در دهه ۶۰ ایفا می‌کند که داوطلبانه به جبهه می‌رود اما همراه دوستانش در محاصره دشمن بعثی گرفتار می‌آید و برای زنده ماندن می‌کوشد.

حجازی‌فر که بیشتر با بازی‌هایش در فیلم‌های محمدحسین مهدویان و ابراهیم حاتمی‌کیا شناخته می‌شود و یکی دو مجموعه تلویزیونی هم در کارنامه دارد، این بار خودش روی صندلی کارگردانی نشسته تا زندگی سرداران شهید آذربایجان غربی را در «شهیدان باکری» به تصویر بکشد. خود او هم نقش شهید مهدی باکری را در این سریال فاخر دفاع مقدسی ایفا می‌کند.

روح‌الله زمانی در نمایی از سریال «شهیدان باکری»

زمانی برای بازی در «خورشید» از میان بیش از ۳۰۰۰ نوجوان برگزیده شد که بیشتر آنها هم کودک کار بودند. این بازیگر همراه دو همبازی افغانستانی خود شمیلا و ابوالفضل در خیابان‌های تهران مشغول کار و دستفروشی بود که مجیدی و دستیارانش آنها را یافتند و برای بازی در سینما متقاعد کردند. هر چند کار کردن با این بچه‌ها به گفته کارگردان «خورشید» بسیار سخت بود.

کد خبر 587347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha