رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از پرداخت وام بلاعوض برای بازسازی خانه‌های تخریب‌شده در زلزله اخیر شهرستان سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

زلزله سی‌سخت - محمد مخبر

به گزارش همشهری آنلاین، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که برای بازدید از شهرستان زلزله‌زده سی‌سخت، امروز به یاسوج سفر کرد، ضمن بازدید از مناطق آسیب‌دیده و تخریب‌شده، با مردم این منطقه هم دیدار و گفتگو کرد.

مخبر در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: از نخستین لحظه‌ وقوع زمین‌لرزه در هفته گذشته، تمام نیروهای امدادی و جهادی ستاد اجرایی فرمان امام برای کمک به مردم منطقه بسیج شدند و در اولین ساعات، قرارگاه جهادی ستاد در سی‌سخت راه‌اندازی شد. چند محموله حامل هزاران بسته غذای آماده، پتو، چادر، بخاری، اقلام بهداشتی و ضدکرونایی به این منطقه ارسال و بین مردم توزیع کردیم. همچنین ۲ آشپزخانه مجهز برای طبخ ۳۰۰۰ غذای گرم در هر وعده و یک کاروان سلامت برای ارائه خدمات رایگان پزشکی و دارویی در سی‌سخت راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: با توجه به سرمای هوا در این شهرستان زلزله‌زده، از دیروز ۱۰۰ کانکس برای اسکان موقت زلزله‌زده‌ها و ۱۰۰ سرویس بهداشتی مجزا در سی‌سخت به ارزش ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام ارسال و مستقر شد و اگر احساس کنیم منطقه به تعداد کانکس بیشتری نیاز دارد، باز هم خواهیم فرستاد. اولویت اول، بازسازی خانه‌هایی است که ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند. به این منظور ستاد اجرایی فرمان امام ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض به صاحبان این منازل اعطا می‌کند.

مخبر گفت: بازسازی خانه‌هایی که در خانواده آنها ۲ معلول یا بیشتر وجود دارند را به طور کامل و ۱۰۰ درصد بر عهده می‌گیریم. ضمن اینکه مبلغی را هم دراختیار بنیاد مسکن و گروه‌های جهادی برای بازسازی و مرمت خانه‌های مردم قرار خواهیم داد. پس از عادی شدن شرایط زندگی مردم دراین منطقه، بسته‌های لوازم خانگی هم به خانواده‌های آسیب‌دیده اهدا می‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به طرح‌های اشتغالزایی ستاد در استان نیز اشاره ای کرد و گفت: اجرای ۱۰۰۰ طرح با ظرفیت ایجاد  ۳۰۰۰ شغل جدید و سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار ستاد قرار دارد. ضمن اینکه به‌زودی خبرهای خوبی در زمینه راه‌اندازی و احیای کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و نیمه‌کاره این استان برای مردم خواهیم داشت.

روز ۲۹ بهمن امسال زلزله‌ای به قدرت ۵.۶ ریشتر، شهرستان سی‌سخت واقع در استان کهگیلویه وبویراحمد را لرزاند که تلفات جانی نداشت اما در این حادثه ۶۲ نفر مصدوم شدند. در پی این زمین‌لرزه ۳ هزار خانه شهری و روستایی از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند و درمجموع ۱۴ هزار نفر تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند که ساعت ۲۲:۰۵ و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

کد خبر 586928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha