استاندار خراسان رضوی در دیدار با وزیر صنایع تاجیکستان از آمادگی ایران برای افزایش سرمایه‌گذاری و تامین ماشین آلات کشاورزی مورد نیاز کشور تاجیکستان خبر داد.

معتمديان و وزير كشور

به گزارش همشهری آنلاین، استاندار خراسان رضوی که به همراه وزیر کشور به تاجیکستان سفر کرده است با وزیر صنایع این کشور دیدار و در خصوص افزایش سطح همکاری‌ها گفت و گو کرد.

محمدصادق معتمدیان در این دیدار به وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر و مراکز تحقیق و توسعه دانشگاهی و واحدهای صنعتی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه‌ها کاملا فراهم کرده است.  

وی افزود: شهر مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان اسلام دارای جاذبه‌های مذهبی، تاریخی، فرهنگی، طبیعی، تفریحی، تجاری است که آن را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کرده است. کلانشهر مشهد همچنین به دلیل وجود پزشکان و کادر درمانی مجرب و تجهیزات و هزینه‌های مناسب درمانی در حوزه گردشگری سلامت از ظرفیت مطلوبی برخوردار است.  

معتمدیان با تاکید بر اینکه امروزه کریدورهای ارتباطی یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شوند، بیان کرد: از طریق اتصال آسیای میانه به چابهار، دستیابی به فرصت‌های اقتصادی دست‌یافتنی‌تر خواهد بود.  

این مسئول با اعلام آمادگی برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در مشهد و دوشنبه تاجیکستان از مقامات کشور همسایه برای حضور در مشهد و دیدار با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی همچنین بازدید از ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی استان برای سرمایه گذاری دعوت به عمل آورد.  

ضراب الدین فیض الله، وزیر صنایع تاجیکستان هم در این دیدار ضمن استقبال از همکاری دوجانبه با کشور ایران به ویژه استان خراسان رضوی اظهار کرد: این کشور آمادگی سرمایه‌گذاری دوجانبه هر چه بیشتر را در زمینه‌های مختلف دارد.  

وی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با استاندار خراسان رضوی و پتانسیل‌های موجود در این استان، از ظرفیت محدود این کشور در تولید تراکتور خبر داد و در خصوص افزایش این ظرفیت از سوی ایران اعلام نیاز کرد.

در این راستا استاندار خراسان رضوی ضمن تماس با مسئولان مربوطه در ایران از اعلام آمادگی کشورمان برای افزایش سرمایه‌گذاری  و ظرفیت‌های کشورمان بر اساس تجارب داخلی برای تولید ماشین آلات کشاورزی به ویژه تراکتور خبر داد.

کد خبر 586918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha