ساکنان یک شهر ساحلی ایالت تگزاس آمریکا که در موج یخبندان بی‌سابقه برخی‌هایشان چیزی برای گرم کردن خانه‌های خودشان ندارند، به نجات لاک‌پشت‌های دریایی گیرافتاده در آب‌های سردشده دریا رفتند و آنها را به یک مرکز همایش‌ها منتقل کردند.

turtles

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس اد کام، مدیرعامل این مرکز گفت: «هر ۱۵ دقیقه یک کمتر یک وانت یا ماشین شاسی‌بلند پیدایش می‌شد و یک لاک پشت را به اینجا می‌آورد.»

او گفت: « او مردم گاهی با ماشینشان یکی دو تا لاک‌پشت می‌آوردند و مواردی هم کامیون‌های پر از ۵۰، ۸۰ یا حتی‌تا ۱۰۰ تا لاک‌پشت می‌آمدند.»

او گفت که تا به حال مردم بیش از ۳۵۰۰ لاک پشت دریایی را به این مرکز منتقل کرده‌اند و با وجود جبهه هوای سرد دیگری که به این ایالت نزدیک می‌شود، معلوم نیست چه زمانی بتوان این حیوانات را به دریا بازگرداند و خواه‌ناخواه عده‌ای از آنها زنده باقی نخواهند ماند.

خود این مرکز نیز در نتیجه سرمای فوق‌العاده شدید آب و برقش قطع شده است. دمای منطقه اکنون حدود ۴ درجه سلسیوس است و پیش از اینکه دما به ۱۰ درجه سلسیوس برسد، نمی‌توان لاک‌پشت‌ها را به دریا بازگرداند.

با کاهش دمای بی‌سابقه در آمریکا به خصوص ایالت تگزاس، دمای آب‌های معمولا گرم مجاور آن در خلیج مکزیک هم افت کرد.

افت دمای آب برای لاک‌پشت‌های دریایی بسیار خطرناک است. هنگامی که دمای آب به زیر ۱۰ درجه سلسیوس یا سانتی‌گرداد می‌رسد، سرعت ضربان قلب این جانوران خونسرد هم کاهش می‌یابد و آنها عملا فلج می‌شوند. این لاک‌پشت‌های دریایی سرمازده توانایی شنا کردن را از دست می‌دهند و در سطح آب شناور می‌مانند. در چنین وضعیتی لاک‌پشت در معرض خطر شکارچیان و حتی غرق‌شدن قرار می‌گیرند.

لاک‌پشت‌های دریایی تمام اقیانوس‌های جهان بجز قطب شمال زندگی می‌کنند و  بین این اقیانوس‌ها در سفر هستند. این نوع لاک‌پشت که معمولا در دریا معلق هستند، می‌توانند با حبس نفس خود برای مدت زیادی زیر آب بمانند و همچنین می‌توانند ریه‌هایشان را به سرعت از اکسیژن و پر خالی کنند.

کد خبر 586488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha