یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

شهردار سنندج گفت: احداث موزه موسیقی یکی از برنامه‌های این شهرداری در راستای انتخاب سنندج به‌عنوان شهر خلاق است.

موزه موسیقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حشمت‌الله صیدی روز یکشنبه سوم اسفند در بازدید انتخاب مکانی برای این موزه به همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیرکل میراث فرهنگی و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری از چند بنای تاریخی اظهار کرد: انتخاب سنندج به‌عنوان شهرخلاق موسیقی از سوی یونسکو و پیوستن این شهر به شبکه شهرهای خلاق موسیقی یکی از رویدادهای مهم و ماندگار این دوره شهرداری و شورای شهر بود.  

وی اضافه کرد: ایده ایجاد شبکه‌های شهر خلاق جهان سال ۲۰۰۴ توسط یونسکو اجرا شد و شهرهای خلاق جهان براساس هفت موضوع موسیقی، صنایع دستی، فیلم، هنرهای رسانه‌ای، خوراک‌شناسی، ادبیات و هنرهای بومی ثبت جهانی می‌شوند. سال ۱۳۹۷شهرداری و شورای شهر سنندج با همکاری اساتید و هنرمندان برجسته نسبت به تهیه پروپوزال و مدارک و مستندات لازم برای ملحق شدن سنندج به شبکه شهرهای خلاق به‌عنوان شهر خلاق موسیقی به یونسکو اقدام کردند.

شهردارسنندج اضافه کرد: یونسکو پس از بررسی و راستی‌آزمایی توسط داوران بین‌المللی در تاریخ هشتم آبان سال گذشته به طور رسمی سنندج را به‌ عنوان شهر خلاق موسیقی ثبت و این شهر به شبکه شهرهای خلاق جهان ملحق شد. تنها ۲۴۶ شهر در دنیا توانستند به شبکه شهرهای خلاق یونسکو در جهان ملحق شوند،  در ایران چهار شهر سنندج(موسیقی) بندرعباس و اصفهان (صنایع دستی) و رشت (خوراک شناسی) در شبکه شهرهای خلاق جهان قرار دارند.  در سفرنوبخت، معاون رئیس‌جمهور نیز تابلوی سنندج شهر خلاق موسیقی در ورودی عمارت شهرداری سنندج نصب شد.

صیدی افزود: احداث موزه موسیقی یکی از برنامه‌های شهرداری در راستای انتخاب سنندج به عنوان شهرخلاق بود و در مراسم رونمایی از تابلو شهر خلاق از دکتر نوبخت درخواست۵۰ میلیارد ریال اعتبار شد که مورد موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفت. چندین بنای تاریخی در سطح شهر برای احداث موزه موسیقی مورد نظر است که با انتخاب بنای مورد نظر و توافق با مالکان این بناهای تاریخی، نسبت به احداث و تجهیز موزه موسیقی در سنندج اقدام خواهد شد.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.
 

کد خبر 586339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha