با توجه به تمایل داشتن اکثر خانواده‌ها به استخدام پرستار سالمند در منزل بدیهی است که یک سری از نگرانی‌ها در وجود آنها موج بزند. نگرانی از این که چطور می‌توانم به یک فرد ناآشنا اعتماد داشته باشم و او را در منزل خود راه بدهم.

image-20210220122127-4.jpeg

موضوع اصلی بحث ما در مقاله نکاتی است که باید قبل از استخدام یک پرستار مراقب در منزل خود جدی گرفته شود.

به مراتب نگه داری کردن ومراقبت از یک فرد سالمند به صورت شبانه روزی برای افراد خانواده که کل روز را به کار و فعالیت مشغول هستند بسیار دشوار است زیرا سالمندان نیاز دارند یک نفر در کنار آنها باشد که هوشیاری بالایی داشته باشد مسلما افراد خانواده با وجود مشغله های های کاری فراوان قادر به همچین رسیدگی برای سالمند خود نمی باشند و یک سری از مسائل از قبیل کم خوابی و تاثیرات آن بر روان افراد خانواده را به دنبال خواهد داشت بنابراین شرایط ایجاب میکند که یک فرد را که بتواند از سالمند شما به طور کامل مراقبت کند نیاز  داشته باشید وجود یک پرستار سالمند در منزل میتواند کمک زیادی به شما بکند اما آنچه شایان توجه در این زمینه می باشد این است که قبل از استخدام پرستار نگهدار سالمند می باید یک سری از نکته ها را مورد توجه قرار داد.

نکات مهم قبل از استخدام پرستار سالمند در منزل به شرح زیر  می باشد:

اولین قدم برای استخدام پرستار سالمند در منزل مشخص کردن احتیاجات و نیاز های شما می باشد:

 به این صورت که شما می باید یک لیست از تمامی مواردی که در آن نیاز به پرستار دارید را فراهم کنید و در آن ذکر کنید که برای چه خدماتی به یک پرستار سالمند نیاز دارید زیرا خدماتی که یک پرستار سالمند در منزل انجام میدهد به چند دسته تقسیم بندی میشود این تقسیم بندی به صورت زیر توضیح داده میشود:

۱)ارائه خدماتی که به درمان و ویزیت پزشک مربوط میشود

۲)ارائه خدماتی که یک پرستار در زمینه های گاواژ.سونداژ.تزریقات و غیره ..... انجام می دهد

۳)ارائه خدماتی که در زمینه گفتار درمانی و فیزیوتراپی و کار درمانی صورت می پذیرد

۴)ارائه خدمات روان شناسی

۵)ارائه خدمات فردی مانند حمام کردن سالمند .تهیه غذا. شست و شوی لباس های فرد سالمند

دومین قدم برای استخدام پرستار سالمند در منزل حساب کتاب کردن جیب خود است:

به این صورت که قبل از استخدام یک پرستار سالمند میزان دستمزد و حقوقی را که به صورت ماهانه میخواهید در نظر بگیرید را تعین کنید موسسه های پرستاری در این زمینه به شما مشاوره لازم را میدهند و متناسب با جیب شما و توانایی مالی به شما پرستار معرفی میکند

قدم سوم در استخدام پرستار سالمند در منزل جستجو وپیدا کردن یک پرستار سالمند مورد اطمینان می باشد:

این مرحله یکی از مهمترین مراحلی است که برای استخدام پرستار در نظر گرفته میشود زیرا شما میخواهید یک فرد نا آشنا را وارد منزل خود بکنید و عزیز ترین شخص زندگی خود را برای مراقبت به دستان او بسپارید بنابراین باید دقت لازم در گزینش پرستار را داشته باشید در ضمن میتوانید از تجریه افرادی که در این زمینه از پرستار سالمند بهره برده اند استفاده نمایید.

قدم چهارم در استخدام پرستار سالمند در منزل این است که از مشاوره ها کمک بجویید:

معمولا در موسسه ها و مراکز خدمات پرستاری مشاورین خبره ای وجود دارند که میتواند یک سری از توضیحات را به شما ارائه دهد و با مشاوره و راهنمتیی های لازم به شوما کمک کند تا بهترین پرستار را برای سالمند خود پیدا کنید

قدم پنجم در استخدام پرستار سالمند در منزل این است که از موسسه ها و شرکت های پرستاری  مورد اعتمادپرستار را درخواست نمایید:

زمانی که شما قصد استخدام یک پرستا را پیدا میکنید ممکن است یک سری از افراد به صورت خصوصی به شما پبشنهاد بدهند که در این زمینه تجربه لازم را دارند اما خانواده ها باید دقت لازم را داشته باشند که هر شخص غریبه و ناآشنایی را به منزل خود راه ندهند وجود این شخص میتواند استرس و نگرانی برای شما به همراه داشته باشد به همین دلیل توصیه میشود حتما از مراکز پرستاری اقدام به جذب نیرو نمایید این موسسه ها ضمن اینکه خود یک شخص مورد اعتماد را برای شما میفرستد به شما کمک میکند که در وقت خود صرف جویی کنید و تمامی مواردی را که برای استخدام یک پرستار باعث نگرانی شما میشود را از قبل بررسی کرده اند و میتوانند از استرس و نگرانی شما بکاهند.

قدم ششم برای استخدام پرستار سالمند آگاهی از علم و دانش او می باشد :

قبل از اینکه پرستار سالمند خود را استخدام نمایید به علم پرستاری او وسوابق کاری که در این زمینه داشته است توجه نمایید این پرستار باید به تمامی وظایف خود از قبیل رابطه  خوب و هم صحبتی با سالمند .انجام کار های روزمره سالمند. رسیدگی به بهداشت و مسایل درمانی و غیره ...آگاهی داشته باشد.

قدم هفتم در استخدام پرستار سالمند در منزل عقد قرار داد ما بین دو طرف می باشد:

حتما باید قبل از اینکه بخواهید پرستار سالمند را استخدام کنید یک قرار داد کاری ما بین خود و پرستار منعقد کنید شما می باید در این قرار داد تمامی موارد مهم کاری را قید نمایید این موارد مهم شامل:

۱)مشخصات فردی پرستارو صاحب کار

۲)تمامی وظایفی را که پرستار سالمند می باید برای سالمند شما انجام دهد.

۳)تعیین کردن محلی که پرستار باید در آنجا کارکند.

۴)قید تاریخ برای شروع و پایان قرار داد.

۵)تنظیم مدت قرار داد کاری

۶)قید شدن ساعت های کاری پرستار

۷)مزایا و سنوات کار

۸)بیمه واریزی برای پرستار

۹)و شرایطی که باعث میشود قرار داد ما بین طرفین باطل شود.

در بعضی موارد برای استخدام پرستار سالمند موارد حقوقی در قرار داد نیزذکر میشود این موارد میتوان این باشد که پرستار حق استفاده از تلفن منزل سالمند را ندارد مگر با اجازه کارفرما باشد و یا زمانی که پرستار قصد دارد از خانه خارج شود باید حتما با هماهنگی کار فرما باشد  وبدون اجازه او حق ندارد از منزل بیرون برود.

مرکز نگهداری و پرستاری آتیه پرستاران سلامت:

موسسه نگهداری در منزل آتیه پرستاران سلامت  یک موسسه خدماتی در منزل می باشد این موسسه با شماره ثبت ۴۷۴۲۴ و سابقه و تجربه ی ۱۵ ساله آماده خدمات رسانی به خانواده های محترم می باشد . خدمات این موسسه به صورت شبانه روزی و روزانه می باشد. برای اطلاع بیشتر می توانید بر روی کلمه مرکز پرستاری آتیه پرستاران سلامت کلیلک کنید .

کد خبر 586122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha