استانداران منطقه پنج کشور با گنجاندن خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های هدف طرح انتقال آب دریای عمان به شمال شرق کشور موافقت کردند.

دریای عمان‏

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استاندار خراسان شمالی در جلسه با استانداران استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان تمام‌قد از حق خراسان شمالی در بهره‌مندی از طرح انتقال آب دریای عمان دفاع کرد و در نتیجه این طرح را در کارگروه استان‌های منطقه ۵ کشور مصوب کرد تا به مسئولان مربوطه در کشور ارائه شود.

وی در این جلسه خطاب به سایر همکاران خود در استان‌های شرقی کشور بیان کرد: طرح انتقال آب دریای عمان به استان‌ها؛ نگاه به حال و آینده است.  با توجه به شرایط کارشناسی شده در خراسان شمالی که لزوم بهره‌مندی این استان از این طرح را اثبات می‌کند و برای هموار شدن مسیر توسعه صنعت در این استان، همچنین حفظ منافع مردم؛ خراسان شمالی نباید از این طرح جا بماند.  

استاندار خراسان شمالی افزود: این کارگروه باید عاقلانه عمل کند، اگر اکنون به جای خراسان شمالی استان دیگری در این وضعیت قرار داشت و در این طرح دیده نشده بود بنده باز هم همین نظر را داشتم.  اکنون اگر صنعتی بخواهد در خراسان شمالی راه‌اندازی شود که تغییرات بزرگی در توسعه و آینده استان ایجاد کند؛ تامین آب مورد نیاز آن چالشی اساسی خواهد بود.

در نهایت استاندار خراسان شمالی با مجاب کردن اعضای کارگروه استانی منطقه ۵ کشور، ارائه مصوبه بهره‌مندی خراسان شمالی از پروژه انتقال آب از دریای عمان به مسئولان کشور را به عنوان نتیجه نشست کاری در چابهار، برای استان به ارمغان آورد.

کد خبر 586095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha