دکتر ادریسی، حقوقدان و استاد دانشگاه درباره پیش‌زمینه‌های نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان‌های مسکونی و راهکارهای اقدام حقوقی برای حل موارد اختلافی در این نوع موضوعات، توضیح داد.

فرهاد ادریسی

دکتر فرهاد ادریسی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین درباره چالش‌هایی که برای نصب دوربین مدار بسته در مشاعات برخی ساختمان‌های مسکونی ایجاد می‌شود، گفت: موافقت اکثریت مالکان ساختمان‌های مسکونی برای نصب دوربین مدار بسته در مشاعات کافی است و نیازی به موافقت همه مالکان نیست.

وی افزود: ارتقای امنیت و به طور کلی مصالح عمومی در هر سطحی، از اداره کشور گرفته تا یک ساختمان مسکونی، از بابت وحدت ملاک مورد توجه است. بنابراین موافقت اکثریت برای نصب دوربین مدار بسته در ساختمان‌های مسکونی کافی است.

این حقوقدان در پاسخ به اینکه شهروندان ساکن در یک ساختمان که با مخالف اقلیتی از همسایگان برای نصب دوربین مدار بسته مواجه می‌شوند چه اقدامی می‌توانند انجام دهند، گفت: از طریق مراجعه به مراجع قضایی می‌توانند موضوع را حل کنند. در صورتی که مخالفان نصب دوربین در مشاعات با روش‌های غیرمعمول نظیر فحاشی و ... مخالفت خود را ابراز کنند، موضوع جنبه کیفری پیدا می‌کند و باید از طریق دادسرا پیگیری شود.

کد خبر 586007
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha