یک روز پس از انتشار تصاویر واکسن زدن شهاب حسینی در [احتمالا] آمریکا، حالا خبر می‌رسد تلاش برخی سلبریتی‌ها برای زدن واکسن کرونا خارج از نوبت و اولویت وارد فاز اجرایی شده است.

واكسن روسي كرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین، هنوز ۲۴ ساعت از واکنش گسترده مردم به سفر خارجی یک سلبریتی سرشناس برای زدن واکسن کرونا نگذشته که انتشار نامه سازمان نظام پزشکی خطاب به مسئولان ارشد وزارت بهداشت برای در اولویت گذاشتن هنرمندان (سلبریتی‌ها) در صف دریافت واکسن خبرساز شده و بازتاب‌های فراوان در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

در بخشی از نامه دکتر حسین کرمانپور، مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، خطاب به دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، چنین آمده است: «یکی از گروه‌های موثر در تامین عملی شعار در خانه بمانیم در دوران کرونا تولیدکنندگان برنامه‌های سینمایی و تلویزیونی هستند. جهاد امروز هنرمندان کشور در نگه داشتن مردم در خانه و سست کردن چرخش ویروس کرونا کمتر از کادر درمان نیست. مگر می‌توان در فیلم یا سریالی با ماسک بر صورت ایفای نقش کرد؟»

دکتر کرمانپور در بخش پایانی نامه خود به همتایش در وزارت بهداشت پیشنهاد خود را چنین مطرح کرده است: «در واکسیناسیون اختیاری این دست از برنامه‌سازان هنری همپای کادر درمان نگریسته و برای در نظر گرفتن سهمیه لازم برای آنها تدبیر شود. اگر این پیش‌بینی از طرف وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا نشود، تولید آثار هنری به شدت کاهش یابد و با افزایش خطر ابتلا، شاهد فقدان بیشتر این عزیزان باشیم.»

با بازتاب‌های منفی این نامه در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ناچار شد در صفحه شخصی خود در اینستاگرام پیشینه موضوع و مسائل مرتبط و نامرتبط را توضیح دهد که موثر نبود و بر ابهام‌های این ماجرا افزود. از سوی دیگر، مشاور وزیر بهداشت هم به میدان آمد و در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلبی نوشت که شاید در نگاه اول چندان بی‌ارتباط با درخواست دکتر کرمانپور نبود.

علیرضا وهاب‌زاده که خود را خبرنگار سلامت و پزشکی می‌داند تا مشاور وزیر بهداشت، چنین توئیت کرد: «سلبریتی محترم، اولویت تزریق واکسن کرونا با پرسنل بیمارستان‌ها، بیماران و سالمندان است. لطفا تقاضای خارج از نوبت نکنید؛ حتی شما حامی انتخاباتی ۱۴۰۰.» این توئیت با استقبال خوب کاربران توئیتر همراه شد و بسیاری از مردم شیوه نگاه وزارت بهداشت را به ماجرای واکسن کرونا به ویژه در اولویت‌دار نبودن سلبریتی‌ها تایید کردند.

این در حالی است که پیش‌تر خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه برخی هنرمندان شرکت‌کننده در یک آگهی تبلیغاتی مساله‌دار مربوط به کشور حاشیه خلیج فارس در سفر خود به این امیرنشین واکسن کرونا زده و سپس به ایران بازگشته‌اند؛ هرچند این ادعا هرگز تایید یا تکذیب نشد. ضمن اینکه واکنش‌های چهره‌هایی چون کتایون ریاحی و سحر زکریا به نقش نزدن واکسن در مرگ برخی افراد بسیار حاشیه‌ساز شده بود.

کد خبر 585953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    5 3
    اینا خو همشون خارج رو هستن برن اونجا بزنن.مردم بدبخت رو بزنین که دستشون به جایی بند نیست