پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: با تلاش مستمر شعبه ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف قروه رضایت خانواده شاکی یک پرونده قتل عمد جلب شده و قاتل پس از هشت سال در پای چوبه دار رهایی پیدا کرد.

محکوم به قصاص

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  بهادر اسدی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۱ و بر اثر نزاع بین ۲ جوان با سلاح سرد یک فقره قتل عمد رخ می‌دهد که پس از طی مراحل دادرسی این پرونده در سال ۱۳۹۷ منجر به صدور حکم نهایی و قصاص شد.  

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کردستان افزود: دادستان این پرونده را با هدف صلح و سازش به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان قروه ارجاع می‌دهد که با تلاش مستمر اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، رضایت آنها جلب شد.  

با کمک خداوند متعال در سال جاری این پرونده دوازدهمین پرونده قتل بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد.

وی با اشاره به این‌که ورود ریش‌سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می‌شود، گفت: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

کد خبر 585892

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha