مجموع نظرات: ۲
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

اگر قصد مسافرت رفتن دارید و تصمیم دارید با هواپیما سفر کنید ، به این نکته توجه داشته باشید که بلیط چارتری باشد یا سیستمی.

بلیط هواپیما.jpg

مزیت و معایب خرید بلیط هواپیما سیستمی:

لازمه تهیه بلیط سیستمی این است که ازمدتی قبل برای سفرمان برنامه ریزی کرده باشیم نکته قابل توجه درمورد این بلیطها این است که معمولا قیمت بالایی دارند و به صورت بلیط لحظه آخری هواپیما قابل خریداری نیستند اما مزایایی نیز دارند که خرید آن را با قیمت بالا موجه و منطقی میکنند.

مهمترین ویژگی بلیط سیستمی ثابت بودن نرخ فروششان است و همین مسئله باعث میشود تا افراد بتوانند این بلیط ها را برای بازه های زمانی طولانی تر و ماههای قبل سفر خود تهیه کنند.

این امر موجب میشود با خاطری آسوده برای سفر خود آماده شوند.این ویژگی بلیط سیستمی  برای کسانی که قصد سفر به کشورهای خارجی با اخذ ویزا را دارند بسیار مهم است.چرا که سفارت ها بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر را از هفته های قبل از تاریخ سفر مورد بررسی قرار میدهند.

نکته دیگر درمورد خرید بلیط هواپیما سیستمی این است که خرید بلیط سیستمی برای کودکان مناسبتراست چراکه بلیط چارتری هیچ تخفیفی برای کودکان قائل نمیشود اما بلیط سیستمی برای کودکان ۲تا۱۲ سال نیم بهاست.

از مزایای دیگر بلیط سیستمی قابل تعویض بودن و حتی قابل استرداد بودن آن است.

مزییت و معایب خرید بلیط هواپیما چارتری:

بلیط هواپیما چارتری گاهی قیمتشان از بلیط قطار هم ارزانتر است فقط کافی است که کمی در انتخاب تاریخ سفر دستتان باز باشد تا بتوانید از این بلیط ها استفاده کنید .

نکته دیگر اینکه برای تمام مسیرها بلیط چارتر وجود ندارد.

اما شرایط مشخصی برای کنسل کردن بلیط چارتر وجود ندارد و هرشرکتی براساس شرایط  و انتخاب خودش جریمه را مشخص میکند و معمولا دراکثر مواقع هم در ازای کنسل شدن بلیط هیچ  وجهی به مشتری برگردانده نمیشود.

نکته دیگر درمورد بلیط هواپیما چارتری این است که شما نمیتوانید تاریخ سفر خود را تغییر دهید اگر از سفرتان پشیمان شده اید و یا تاریخ دیگری را برای سفر انتخاب کرده اید تنها راه چاره کنسل کردن بلیط هواپیما است.

بطور کل میتوان گفت بلیط چارتری برای مسافرانی مناسب است که امکان کنسل کردن سفرشان کم است و میخواهند ارزان سفر کنند و دستشان درانتخاب مقصد باز است و سفرشان نیاز به برنامه ریزی بلند مدت ندارد.

منبع: tourscaner.ir/buy-a-charter-plane-ticket-or-a-system

کد خبر 585846

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha