جمعه ۲۱ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

گروه ورزشی- جهانگیر کوثری: با یک پیروزی خفیف به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کردیم؛ جامی که رکورددار قهرمانی در آن هستیم و سه دوره پی‌درپی آن‌ را به‌دست آوردیم.

اما پیروزی دو بر صفر بر دل ننشست، رسانه‌ها به اتفاق با مردم آن‌ را یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های تیم ملی در چند سال اخیر دانستند. اگر علی کریمی از داشته‌های شخصی خودش در این بازی بهره نمی‌برد روشن نبود چگونه باید چین‌تایپه را شکست می‌دادیم. با کدام برنامه و نقشه؟ فوتبال ملی ما امروز در یک مربع چهارضلعی با کره، ژاپن و عربستان از دیگر تیم‌های آسیایی به‌مراتب بالاتر قرار گرفته است. این را آمارهای فوتبال ما می‌گوید. اما چرا این‌گونه بازی کردیم، این همه ستاره و این بازی، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. رحمان رضایی، نکونام، تیموریان، کریمی و مهدوی‌کیا در کدام باشگاه‌ها بازی می‌کنند، آنها را چگونه باید در آرایش تیم به حرکت درآورد؟ اگر این نفرات را در یک بازی در اختیار نداشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد. این بازی را فراموش کنیم و به بازی با کره و آینده تیم ملی بیشتر فکر کنیم. اندازه‌های فوتبال خود را بدانیم، فوتبال ما امروز جزو بلندقدهای آسیاست و باید از بازی‌های کوچک و اندیشه‌های کوته و روش‌های پیش‌پاافتاده پرهیز کند. می‌گذریم...
بازی‌های گروه‌های شش‌گانه آسیا در 24 آبان به پایان می‌رسد تا تیم‌های اول و دوم هر گروه مشخص شوند، اما هم‌اکنون پس از پنج بازی به‌جز گروه چهارم که لبنان از بازی‌ها کنار کشید و هر تیم با چهار بازی تکلیف را روشن کردند.
در گروه A تیم عربستان با قدرت تمام پس از پنج بازی با 15 امتیاز 20 گل زده و یک گل خورده صعود و صدرنشینی‌اش حتمی است. آنها در ژاپن باید بازی آخر خود را انجام دهند. اگر ژاپن با اختلاف پنج گل عربستان را شکست دهد، صدرنشین می‌شود و عربستان به‌عنوان تیم دوم صعود می‌کند.
در گروه دوم کره‌جنوبی و ایران صعودشان حتمی شده است. هر دو تیم پس از پنج بازی صاحب 11 امتیازند، اما کره 15 گل زده دارد و سه گل خورده و ایران 10 گل زده و دو گل خورده. اگر ایران با اختلاف سه گل کره‌جنوبی را شکست دهد صدرنشین می‌شود و کره به‌عنوان تیم دوم صعود می‌کند.
در گروه C نیز دو تیم عمان و امارات را باید صعودکننده دانست مگر این‌که امارات به پاکستان در آخرین بازی خود ببازد و اردن با بیش از سه گل عمان را شکست دهد که کمی بعید به‌نظر می‌رسد. مگر این‌که اردن بتواند عمان را متوقف کند و امارات با پیروزی بر پاکستان در صدر گروه قرار گیرد و عمان نیز به‌عنوان تیم دوم به مرحله نهایی راه پیدا کند. در گروه چهارم، استرالیا بار خود را با 9 امتیاز از چهار بازی بسته است و دیدار حساس بحرین و کویت تیم دوم را معرفی خواهد کرد. اگر بحرین در منامه با اختلاف دو گل کویت را شکست دهد، بحرین به اتفاق استرالیا صعود خواهد کرد، اما در صورت شکست یک بر صفر کویت این کشور باز هم صعود می‌کند.
در گروه E عراق و چین صعود کرده‌اند و بازی چین در کشورش با عراق تیم اول و دوم را مشخص می‌کند. چین اگر با اختلاف یک گل بازی را ببرد با سه امتیاز بیشتر نسبت به عراق صدرنشین خواهد شد.
بازی‌های مرحله نهایی این مسابقات تیرماه سال آینده در چهار کشور میزبان (ویتنام، اندونزی، مالزی و تایلند) برگزار خواهد شد. 16 تیم مرحله نهایی در چهار گروه چهار تیمی قرار خواهند گرفت. هر گروه یک کشور بازی‌ها را به شکل متمرکز انجام می‌دهند تا هشت تیم مرحله بعد مشخص شوند و سپس به شکل حذفی چهار تیم نیمه‌نهایی شناخته می‌شوند.
کد خبر 5858

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز