سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص جریمه ۱۲۰ هزار تومانی داوطلبان در مهلت مجدد ثبت‌نام کنکور سراسری توضیح داد.

سازمان سنجش آموزش کشور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه زرین‌آمیزی سخنگو و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور درباره شرایط ثبت‌نام در مرحله دوم ثبت‌نام کنکور سراسری، گفت:  ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد  از تاریخ یک‌شنبه، ۱۲ بهمن از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز شد و دوشنبه، ۲۰ بهمن  به پایان رسید.

زرین‌آمیزی افزود: برای متقاضیانی که در مهلت تعیین شده (از تاریخ ۹۹/۱۱/۱۲ لغایت ۹۹/۱۱/۲۰) موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشدند یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند برای ثبت‌نام در کنکور سراسری اقدام کنند، مهلت مجددی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: مهلت مجدد برای ثبت‌نام آزمون سراسری از روز یک‌شنبه هفته آینده، ۱۰ اسفند آغاز خواهد شد و داوطلبان تا روز چهارشنبه، ۱۳ اسفند برای ثبت‌نام فرصت دارند. همچنین متقاضیانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده اند، درصورت تمایل می توانند در مهلت در نظر گرفته شده نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

زرین‌آمیزی در ادامه بیان کرد: در هنگام ثبت‌نام آزمون‌های وزارت علوم افرادی هستند که در موعد اعلام شده به دلایلی موفق به ثبت‌نام نمی‌شوند. به این منظور تسهیلاتی برای این دسته از داوطلبان فراهم شده تا بتوانند اقدام به ثبت‌نام کنند. هزینه ثبت‌نام جاماندگان برای تمام آزمون‌ها که مصوب دولت است ۱۲۰ هزار تومان مازاد بر هزینه مصوب است. 

هزینه ثبت‌نام مرحله دوم کنکور سراسری ۵۴ هزار تومان است

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش در ادامه با بیان اینکه هزینه همه ثبت‌نام‌ها مانند همیشه به حساب خزانه دولت واریز می‌شود ادامه داد: داوطلبانی که در این مهلت مجدد متقاضی ثبت‌نام هستند مشمول هزینه دیر کرد نمی‌شوند و هزینه دریافتی از آن‌ها همان مبلغ ۵۴ هزار تومان است.

وی گفت: این آزمون طی چهار روز متوالی در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه (۹ لغایت ۱۲ تیر ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای تمامی متقاضیان اعم از نظام قدیم و نظام جدید، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶_۳_۳ طراحی و برگزار خواهد شد.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش کنکور نظام قدیم برای سال ۱۴۰۰  برگزار نخواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش یادآوری کرد: بر اساس آمار نهایی از ۱۲ تا ۲۰ بهمن تعداد یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۵۴۳ داوطلب برای ثبت‌نام در کنکور سراسری ۱۴۰۰ اقدام کرده‌اند.

کد خبر 585761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha