وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد نام انصارالله یمن را از فهرست سازمان‌های «تروریستی» خارج کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد وزارت خارجه این کشور رسماً نام گروه انصارالله را از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» این کشور خارج کرده است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته آمده است: «در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۲۱، وزارت خارجه آمریکا قرار گرفتن انصارالله در فهرست تروریسم را باطل کرده که در نتیجه این اقدام، انصارالله دیگر ذیل ''مقررات تحریم‌های جهانی تروریستی" "مقررات تحریم سازمان‌های تروریست خارجی" یا "فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴" تحریم نیست.»

 واکنش انصارالله به حذف نامش از فهرست تروریسم آمریکا

یک عضو مطرح جنبش انصارالله به اقدام دولت بایدن در لغو تصمیم خصمانه ترامپ مبنی بر تروریستی خواندن این جنبش مردمی واکنش نشان داد. به گزارش تسنیم، ‌محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در توئیتی نوشت : بیانیه بلینکن وزیر خارجه آمریکا، بر اشتباه بودن تصمیم دولت سابق آمریکا علیه انصارالله تاکید می کند.

وی افزود بیانیه بلینکن تاکید می کند که دشمنان به دفاع مشروع انصارالله در نبرد دفاع از میهن شهادت دادند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن خاطر نشان کرد عقب نشینی آمریکا از تصمیم خود مسئله‌ای مثبت قلمداد می شود.

الحوثی تصریح کرد ما منتظر تصمیمات جدید آمریکا برای توقف رفتار شوم آمریکا در ادامه تجاوزگری به یمن و محاصره کشورمان هستیم.

پیش  از بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا،  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود  نام انصارالله که گاهی از آن با عنوان حوثی‌ها یاد می‌شود را از فهرست گروه‌های تروریستی خارجی حذف خواهم کرد.

جنبش انصارالله یمن، جریانی برگرفته از شیعیان زیدی یمن و متاثر از اندیشه‌های علامه بدرالدین الحوثی است که ایدئولوگ این جریان حسین‌ بدرالدین الحوثی است. این جریان به سبب انتساب به حسین الحوثی به حوثی‌های یمن نیز مشهور است. عبدالملک الحوثی نیز رهبری انصارالله را برعهده دارد و مقر اصلی این جنش صعده است.

کد خبر 585520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha