دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۵۴ مجسمه و نقاشی پرویز تناولی در کافه گالری باغ موزه هنر ایرانی به منایش گذاشته می‌شود.

پس از گذشت ۶ سال از آخرین نمایشگاه انفرادی پرویز تناولی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری کافه گالری ۵۴ اثر از استاد پرویز تناولی را در باغ موزه هنر ایرانی به تماشا می‌گذارد.

در این نمایشگاه آثاری از پرویز تناولی مربوط به سال‌های ۱۳۴۲ و ۱۳۴۳ تا شماری از کارهای اخیرش در سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ ارایه خواهد شد.

چند ماه پیش اثر دیواره ایرانی"پرسپولیس" استاد تناولی با قیمت ۲.۵ میلیون دلار در حراج کریستی دوبی به فروش رفت. [حراج بزرگ آثار ایرانی در دبی]

۱۴ مجسمه از آثار او در تهران، شیراز و اصفهان نصب شده است. ۱۳ مجسمه دیگر او در موزه‌های هنر مدرن وین و نیویورک، پارک المپیک سئول، انستیتو مینیاپولیس، لندن، داکار و غیره نصب شده است.

از استاد پرویز تناولی در نمایشگاهی که ساعت ۱۷ سه شنبه اول مرداد در کافه گالری باغ موزه هنر ایرانی افتتاح می‌شود آثاری نظیر هیچ مربوط به سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۰، یاران شیخ صنعان (۱۳۵۳)، قفس و قفل (۱۳۴۲)، مجموعه آثار عجایب المخلوقات از عشاق (۱ و ۲) تا مرد و مرغ، پنج اثر از مجموعه دو دست، فرهاد و معشوقه شاه و همینطور مجسمه "تلفن هر در" مربوط  به سال ۱۳۴۲ و ... به معرض  تماشا گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه تا ۱۳ مرداد دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب از آن دیدن کنند.

کافه گالری باغ موزه هنرهای ایرانی:
میدان تجریش خیابان مقصودبیک چهارراه دکتر حسابی

کد خبر 58552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز