سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

مرحله اول واکسیناسیون کووید 19 در بیمارستان مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان کشور آغاز شد.

واکسن کرونا در بیمارستان مرکز طبی کودکان

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ رضا شروین بدو رئیس بیمارستان بیمارستان مرکز طبی کودکان دراین‌باره گفت: بعد از گذشت یک سال از شروع همه گیری بیماری کووید ۱۹، در شرایط سخت تحریم، خوشبختانه واکسن کووید ۱۹ به کشور ما رسید و به امید خدا گروه اول همکاران امروز واکسینه خواهند شد. واکسن تهیه شده براساس آمار جهانی کم عارضه‌ترین واکسن کووید موجود در دنیاست و از نظر عوارض جانبی، عوارضی در حد تب خفیف و زودگذر فقط گزارش شده است. 

دکتر کاظم رهنما مدیر بیمارستان گفت: از زمان اعلام خبر واکسیناسیون کادر درمان، بیمارستان مرکز طبی کودکان اعلام آمادگی کرد و مقدمات لازم از لحاظ تامین زنجیره سرد مورد نیاز طبق استانداردهای ابلاغی، محل مخصوص واکسیناسیون کارکنان، انتخاب کارکنان واجد شرایط براساس اولویت‌ها و تامین به تدریج واکسن برای همه کارکنان را فراهم کرده تا به امید خدا واکسیناسیون به بهترین شکل انجام شود. 

همچنین نازیلا خلیل زاده، مدیر پرستاری بیمارستان گفت: طبق گزارش ها، واکسن موجود بی‌خطر و با اثر بخشی حدود ۹۶ درصد است که به امید خدا اولین دوز این واکسن براساس اولویت، به ۵۰ نفر از همکاران شاغل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مرکز طبی کودکان تزریق می‌شود. این واکسن در دو نوبت به فاصله ۲۱ روز به افراد تزریق خواهد شد و البته در حال حاضر ممنوعیت دریافت برای افراد زیر ۱۸ سال، باردار، دارای بیماری‌های مزمن و افراد با سابقه حساسیت شدید وجود دارد. 

کد خبر 585337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha