رای مثبت سناتور ریچارد بر به محاکمه استیضاح دانلد ترامپ نزدیکان رئیس جمهوری پیشین را به این فکر انداخته است که عروس خاندان ترامپ را در انتخابات ۲۰۲۲ مجلس سنا جایگزین او کنند.

ايوانكا ترامپ و لارا ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، لارا ترامپ که همسر اریک پسر دوم و فرزند سوم چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکاست، در دوران حضور ترامپ در کاخ سفید چندان به چشم نیامد و بیشتر فعالیت‌های او به دوران انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ محدود شد اما حالا جمهوریخواهان هوادار ترامپ می‌خواهند لارا را به جای سناتور کارولینای شمالی راهی مجلس سنا کنند.

رای موافق سناتور بر در دومین محاکمه رئیس جمهوری پیشین در مجلس سنا و کنار رفتن او در سال ۲۰۲۲ یکی از صندلی‌های ایالت کارولینای شمالی را در این مجلس خالی می‌کند. به این ترتیب، لارا یوناسکا یا همان ترامپ که زاده شهر بندری ویلمینگتن در این ایالت است می‌تواند گزینه جانشینی سناتور خائن باشد. لیندسی گراهام، سناتور ارشد جمهوریخواه و نماینده کارولینای جنوبی در مجلس سنا روز یکشنبه با اشتباه کلیدی و مرگبار سناتور بر در جلسه استیضاح به فاکس نیوز گفت: «کاری که او کرد باعث شد لارا ترامپ گزینه اصلی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ۲۰۲۲ سنا از کارولینای شمالی باشد.»

هنوز معلوم نیست لارا ۳۸ ساله به دعوت جمهوریخواهان برای حضور در انتخابات سال آینده پاسخ مثبت بدهد یا نه. گفته می‌شود او پس از شورش‌های کنگره در ششم ژانویه از دوری احتمالی خود از دنیای سیاست برای مدتی نامعلوم خبر داده بود اما ممکن است عروس خاندان ترامپ بخشی از پروژه بازگشت به قدرت این خانواده پرحاشیه در سال‌های پیش رو تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ باشد. برخی کارشناسان از تمایل ایوانکا ترامپ برای در دست گرفتن قدرت در نیویورک‌سیتی می‌گویند؛ شهری که می‌تواند زمینه را برای ریاست جمهوری دوباره پدرش پس از چهار سال دوری از کاخ سفید هموار کند.

کد خبر 585194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha