رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد برای پیروزی در جنگ جهانی علیه بیماری کووید-۱۹ به ویژه در مبارزه با گونه‌های جهش‌یافته ویروس باید از واکسن‌های کرونا تولید روسیه و چین هم استفاده شود.

مكرون با ماسك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آرتی، امانوئل مکرون به ژورنال دو دیمانش (روزنامه یکشنبه) گفت: «به محض اینکه واکسن‌های روسی و چینی کرونا مجوزهای لازم را از سازمان بهداشت جهانی گرفتند، ما باید با روسیه و چین همکاری کنیم تا واکسن‌هایی که دانشمند آنها تولید کرده‌اند، به شکل شایسته در مبارزه با ویروس فراگیر به کار گرفته شوند.» اشاره رئیس جمهوری فرانسه به برنامه اقدام شتاب‌دهنده سازمان بهداشت جهانی است که آوریل سال گذشته برای اطمینان یافتن از دسترسی آزاد و برابر مردم سراسر جهان به ابزارهای مبارزه با کرونا راه‌اندازی شد.

سران برخی از کشورهای همکاری در برنامه شتاب‌دهنده سازمان بهداشت جهانی در یک نشست آنلاین شرکت و درباره راه‌های مبارزه گسترده‌تر و موثرتر با شیوع ویروس کرونا و گونه‌های جهش‌یافته آن با هم گفتگو کردند. از جمله مکرون رئیس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپایی که ایده‌های خود را با رئیس WHO در میان گذاشتند. پیش‌تر خانم مرکل هم از لزوم بهره بردن از توان واکسن‌های روسی و چینی کرونا برای چیره شدن زودتر بر کووید-۱۹ گفته بود.

رئیس جمهوری فرانسه در این نشست آنلاین گسترده بودن شیوع ویروس و پدید آمدن گونه‌های تازه‌تر و خطرناک‌تر آن را دلیل اصلی تبدیل شدن مبارزه با کرونا به یک «جنگ جهانی» دانست و در عین حال از تدبیر جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا برای همکاری دوباره ایالات متحده با سازمان بهداشت جهانی تقدیر کرد. دولت دانلد ترامپ در اقدامی اعتراضی نسبت به برخورد WHO با چین از حضور در نشست تعیین برنامه‌های اقدام شتاب‌دهنده علیه کرونا شرکت نکرده بود.

کد خبر 585060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha