مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد طی فردا و پس‌فردا، ۲۶ و ۲۷ بهمن‌ماه، در سواحل دریای خزر خبر داد و گفت: سامانه بارشی روز سه‌شنبه وارد کشور می‌شود.

هوای سرد - هوای بارانی - باران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: از بعد از ظهر امروز و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش پراکنده در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران و گلستان رخ می‌دهد.

وی با اشاره به این که طی روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی آرام و پایدار در کشور حاکم خواهد بود، گفت: طی این مدت در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های البرز غربی بارش پراکنده باران و گاهی وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز چهارشنبه با تقویت و گسترش سامانه بارشی بر شدت بارش‌ها در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزوده می‌شود، گفت: طی روز پنجشنبه این سامانه بارشی علاوه بر این مناطق در جنوب غرب، مناطق مرکزی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور فعال خواهد بود. طی روز جمعه فعالیت سامانه بارشی محدود به شمال‌ غرب، سواحل شمالی و شمال شرق کشور می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی فردا و پس فردا در سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، اظهار کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز دمای هوا در این مناطق بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت البته با ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشور دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد داشت.

به گفته ضیاییان، همچنین از امروز تا فردا نواحی مرکزی خلیج فارس و از بعد از ظهر امروز بخش‌های غربی دریای خزر و به‌تدریج از روز یکشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا صاف، در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه نیز صاف، همراه با غبار محلی و با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 584668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha