یکی از اولین نسخه‌های مجموعه رمان‌های جیمز باند در حراجی جان اتکینسون به قیمت ۴۷۵ هزار پوند به فروش گذاشته شد و گفته می‌شود جیمز باند با الهام از یک پرنده‌شناس نوشته شده است.

کتاب های یان فلمینگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، لیت‌هاب نوشت، یکی از اولین نسخه‌های مجموعه رمان‌های جیمز باند در حراجی جان اتکینسون به قیمت ۴۷۵هزار پوند به فروش گذاشته است. اتکینسون تاجر انگلیسی و صاحب حراجی اتکینسون می‌گوید این مجموعه یکی از نایاب‌ترین نسخه‌های این اثر پلیسی تخیلی است.

جیمز باند عنوان مجموعه داستانی نوشته «یان فلمینگ» است که اولین بار در سال ۱۹۵۳ خلق شد و بعدها در سال ۱۹۶۲ شرکت‌های فیلم‌سازی مجموعه فیلمی بر اساس این رمان ساختند که تا سال ۲۰۱۵ ساخت سری فیلم‌های جیمز باند بر اساس رمان‌های فلمینگ ادامه داشته است.  تا امروز شرکت ئی‌اوان، ۲۴ فیلم از این سری با میانگین تقریبی یک فیلم در هر دو سال ساخته است.

نسخه‌های اولیه بر اساس داستان نگارش یافته توسط فلیمینگ و داستان‌های کوتاه بود که البته بعدها دارای خط داستانی مستقل خودش شد. نسخه‌های حراج گذاشته شده توسط اتکینسون همه کتاب‌هایی هستند که به امضای شخصی فلمینگ بوده که به لیزل پاپر نامزدش اهدا کرده است. فلمینگ یکی از رمان‌های این مجموعه با عنوان «جاسوسی که مرا دوست داشت» را نیز برای نامزدش نوشته بود.

اتکینسون می‌گوید تعداد معدودی از داستان‌های جیمز باند به امضای فلمینگ در جهان وجود دارد و این مجموعه را نیز طی سال‌های طولانی جمع‌ آوری کرده است. به گفته این مجموعه‌دار آمریکایی یکی از کتاب‌های این مجموعه ۱۵جلدی کتابی با عنوان پرندگان ایندیز غربی نام دارد که توسط جیمز باند پرنده شناس مشهور آمریکایی نوشته شده است که فلمینگ در واقع شخصیت اصلی داستانش را با الهام از این دانشمند نوشته است.

کد خبر 584632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha