معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه در برخی شهرستان‌های کشور موارد سرپایی بیماری کووید-۱۹ افزایش قابل‌توجهی یافته است، گفت: تا زمانی که ویروس کرونا در جامعه وجود دارد و در حال گردش است، احتمال اوج‌گیری آن هم وجود دارد.

ايرج حريرچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت فعلی بیماری کووید-۱۹ در ایران و میزان احتمال بروز پیک چهارم این بیماری گفت: واقعیت این است که تا زمانی که ویروس کرونا در جامعه وجود دارد و در حال گردش است، احتمال اوج‌گیری آن هم وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر ما روزانه بالای ۶ تا ۷ هزار مورد جدید ابتلا کشف می‌کنیم. بنابراین تا این میزان ویروس در جامعه وجود دارد و ما هنوز موارد بستری را شاهدیم، احتمال اوج‌گیری کووید-۱۹ هم کماکان وجود دارد. ضمن اینکه ما مانند همه کشورهای دنیا هم در معرض ورود ویروس‌های جهش‌یافته از دیگر کشورها هستیم و هم ممکن است در کشور خودمان نیز ویروس دچار جهش شود و انتشار یابد.

حریرچی ادامه داد: بنابراین همانطور که سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده، تا اطلاع ثانوی مهمترین روش مقابله با کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خصوصا استفاده از ماسک و درنهایت واکسیناسیون است تا بتوان ایمنی جمعی را در جامعه ایجاد کرد.

معاون کل وزیر بهداشت درباره میزان موارد بستری و سرپایی کووید-۱۹ در کشور گفت: در موارد بستری افزایش چشمگیری وجود ندارد. به غیر از چند شهرستان که امیدواریم کنترل شود، اما در برخی شهرستان‌ها موارد سرپایی افزایش قابل توجهی داشته که امیدواریم با کمک طرح شهید سلیمانی که هدف از اجرای آن انجام تست فراوان در محله‌ها و به صورت خانه به خانه، شناسایی موارد جدید و قرنطینه افراد مبتلاست، بر این افزایش هم غلبه پیدا کنیم.

او گفت: افزایش کنونی موارد ابتلا منحصر به شهرهای شمالی نیست. اکنون شهرهای نارنجی‌مان نزدیک به ۳۶ شهر است و در خوزستان، آذربایجان غربی و... مواردی از افزایش مراجعان سرپایی را شاهدیم.

حریرچی به نزدیک بودن عید نوروز نیز اشاره کرد و گفت: توصیه اکید این است که مردم فعلا تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و سفر ضروری را هم به حداقل برسانند که هم شامل سفر بین‌شهری و هم سفر درون‌شهری است. همچنین تجمعات، خصوصا تجمع در فضای بسته مانند عروسی‌ها، مراسم ختم و دورهمی و ... می‌تواند موجب شعله‌ور شدن بیماری شود.

این مسئول تاکید کرد: ما با رعایت دستورالعمل‌ها در ۴۰ روز آینده، می‌توانیم نوروز آرامی داشته باشیم.

کد خبر 584592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha