روز گذشته جمعی از افراد در مراسم ۲۲ بهمن اصفهان شعار «مرگ بر روحانی» دادند. فیلم این توهین به رئیس جمهور به صورت گسترده در شبکه‌های مجازی دست به دست شد.

توهین به روحانی

به گزارش همشهری‌آنلاین، افکار عمومی با مشاهده تصاویر مورد اشاره طبعا با قیاس از امکان وقوع چنین شرایطی برای دیگر جریان ها همراه می شود. این که فرض آنچه رخ داد، علیه مقامی دیگر که مورد تایید این گروه از افراطیون باشد، چقدر متصور است؟ آیا به محض آغاز شعارها مورد برخورد نیروهای انتظامی و امنیتی قرار نمی‌گرفتند؟ آیا هیچ تعللی می‌شد؟ پاسخ آشکار این پرسش‌ها، بخشی از واقعیت تبعیض و نابرابری بزرگی است که اکثریت جامعه را دچار نارضایتی، خشم و سرخوردگی کرده است

حزب اتحاد ملت پیرامون شعارهای گروهی سازمان یافته در راه‌پیمایی۲۲ بهمن علیه ریاست جمهوری، بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن در پی آمده است:

آنچه روز گذشته به طور سازمان یافته، در حاشیه راه‌پیمایی مراسم ملی سالگرد ۲۲ بهمن رخ داد و در آن شعار مرگ علیه ریاست محترم جمهوری سر داده شد، محکوم است.

عده‌ای افراطی سازمان یافته که رویکردهایشان به طور معمول قانون‌گریزانه و در عین حال مصون از پی‌گیری است، دیروز مراسمی در بزرگداشت انقلاب را به شعارهایی توهین‌آمیز علیه رئیس جمهور قانونی کشور آلودند.

حق اعتراض و شعار علیه مسئولان، امری رایج در کشورهای آزاد و جزئی از حقوق مدنی و شهروندی است و حزب اتحاد ملت همواره بر تمهید شرایطی برای ادای حق اعتراض عمومی مردم به روش‌های قانونی مختلف و لزوم تحمل و مدارای مسئولان تاکید کرده است. اما وقتی این حق به آنها که همواره برابرترند، انحصارا تعلق می‌گیرد و دیگر اقشار به دلیل اعتراض در ابعاد بسیار کوچکتر، مورد برخورد فوری و سخت قرار می‌گیرند، عدالت و حاکمیت قانون در جمهوری اسلامی است که به چالش کشیده می‌شود.

افکار عمومی با مشاهده تصاویر مورد اشاره طبعا با قیاس از امکان وقوع چنین شرایطی برای دیگر جریان ها همراه می شود. این که فرض آنچه رخ داد، علیه مقامی دیگر که مورد تایید این گروه از افراطیون باشد، چقدر متصور است؟ آیا به محض آغاز شعارها مورد برخورد نیروهای انتظامی و امنیتی قرار نمی‌گرفتند؟ آیا هیچ تعللی می‌شد؟ پاسخ آشکار این پرسش‌ها، بخشی از واقعیت تبعیض و نابرابری بزرگی است که اکثریت جامعه را دچار نارضایتی، خشم و سرخوردگی کرده است.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با محکوم کردن این اقدام جمعی از نیروهای تندرو، از مسئولان امر می‌خواهد درباره ریشه‌های احتمالی و سازمان‌دهنده آن و نهاد ذیربط تحقیق کرده و نتیجه را صریحا به اطلاع عموم برساند. چه، آن طور که از برخی شواهد برمی‌آید، اگر این اقدام از سوی بخشی از نیروهای نظامی و ممنوع از ورود به رقابت‌های سیاسی صورت گرفته باشد، ابعادی فراتر از تندروی شهروندان عادی می‌یابد و انتظار است که با برخورد سخت و قانونی قوه قضائیه مواجه شود. ماجرای اخیر، آزمونی است که عیار بی طرفی و قانون‌مداری این قوه و سایر نهادهای مرتبط را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار داده است.

کد خبر 584400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 56
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    52 0
    مردم خسته وگرسنه اند یه نفر به داد مردم برسه لطفا
  • علی IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    15 1
    آیا قانونی وجود دارد که از حق مردمی که بنا به وعده های انتخاباتی جناب آقای روحانی به ایشان رای داده بودند، دفاع کند؟ آیا قانونی هست که از حق رای مردم دفاع کند ؟
  • مرضیه IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    19 2
    بجای این حرفها مردم گرسنه را سیر کنید