آژانس فضایی اروپا برای اولین بار پس از ۱۱ سال قصد دارد فضانوردان جدیدی را استخدام کند و طور ویژه از زنان دعوت کرده تا آنها نیز برای شرکت در این فرایند درخواست دهند.

استخدام آژانس فضایی بین‌المللی

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از دیلی میل، هدف این سازمان  پیدا کردن گروه جدیدی از فضانوردان است که در آینده خواهند توانست به عنوان بخشی از نسل بعدی فضانوردان «آژانس فضایی اروپا» (ESA) به فضا سفر کنند. این اتفاق پس از ۱۱ سال رخ داده است و حال این سازمان برای استخدام فضانوردان جدید مشتاق است و قصد دارد زنان نیز در این فرایند مشارکت داشته باشند.

با ورود اروپا به دوره جدیدی از اکتشافات فضایی (از جمله مأموریت‌های احتمالی سفر به ماه در آینده) این نیروهای تازه کار در کنار فضانوردان کنونی آژانس فضایی اروپا مشغول به کار خواهند شد.

جزئیات بسیار کمی درباره استخدام اعلام شده است و گفته نشده که آژانس فضایی اروپا چند نفر را استخدام خواهد کرد. انتظار می‌رود هفته آینده جزئیات بیشتری از این موضوع منتشر شود.

زمان شرکت در این فرایند ۳۱ مارس تا ۲۸ مه تعیین شده و آژانس فضایی اروپا تنها درخواست افرادی که سابقه کاری خود را طی این ۸ هفته در بخش کار وب سایت سازمان ثبت کنند، بررسی خواهد کرد. پس از آن ، فرآیند شش مرحله‌ای انتخاب آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود این فرایند اکتبر ۲۰۲۲ به اتمام رسد.

اروپا سال پرکاری در فضا دارد

جان وارنر، مدیر کل آژانس فضایی اروپا گفت: «به لطف یک مأموریت قوی از کشورهای عضو آژانس فضایی اروپا در Space۱۹ + (شورای وزیران ما در سال ۲۰۱۹ ) اروپا جایگاه خود را در قلب اکتشافات فضایی به دست آورده است. برای انجام اکتشافات و پیشرفت بیشتر باید بیش از پیش دیدمان را وسیع کنیم. این فرایند جذب اولین قدم است و من مشتاقانه منتظر توسعه آژانس با همکاری شرکای بین المللی خود در تمام زمینه‌های اکتشاف فضا و نوآوری طی سال‌های آینده هستم. انگلیس با وجود خروج از اتحادیه اروپا، یکی از اعضای اصلی آژانس فضایی اروپا است.»

انگلیس با وجود خروج از اتحادیه اروپا همچنان یکی از اعضای اصلی آژانس فضایی اروپا است.

تیم پیک، فضانورد انگلیسی که در برنامه استخدام فضانوردان جدید نیز دخیل است انتظار دارد تا در آینده طی یک ماموریت جدید به ایستگاه فضایی بین المللی برود و در دهه بعد نیز در صورت امکان به ماه سفر کند.

از آنجا که انگلیس هنوز عضو آژانس فضایی اروپا است، متقاضیان انگلیسی نیز می‌توانند برای عضویت در گروه جدید فضانوردان درخواست دهند. وارنر علاوه بر تلاش برای استخدام زنان بیشتر در این فرایند و تشویق آنها به شرکت در این کار  همچنین در حال بررسی این موضوع است که چگونه می‌تواند افراد دارای معلولیت را به فضا بفرستد یا حداقل آنها را در برنامه سفرهای فضایی مشارکت دهد.

دیوید پارکر ،مدیر آژانس فضایی اروپا در زمینه اکتشافات انسانی و رباتیک، گفت: «برای تبدیل این رویا به واقعیت قصد داریم در کنار استخدام فضانوردان، «پروژه امکان سنجش فضانوردان دارای معلولیت» (Parastronaut Feasibility Project) را راه اندازی کنیم،به نظرم اکنون زمان ظهور نوآوری فرا رسیده است.»

آنها درباره محدودیت سنی شرکت کنندگان چیزی نگفته‌اند اما بنابر گزارش تلگراف از نظر انها سن افراد حدود ۵۰ سال باشد بهتر است و این موضوع هم مجددا به سلامتی آنها بستگی دارد.

طبق متن «چگونه فضانورد شویم»  منتشر شده در سایت این سازمان این فرایند نه ساده و نه پیچیده است، زیرا هیچ مدرسه یا دوره دانشگاهی وجود ندارد.

گرچه مدرک دانشگاهی در رشته «مطالعات فضانوردی» وجود ندارد اما به گفته این سازمان داشتن تحصیلات عالی در رشته‌های علمی یا فنی مورد نیاز است و فضانوردان باید بتوانند دانش و مهارت‌های قابل توجه خود را برای وظایفی که در آن زمینه آموزش دیده‌اند به کار گیرند. داشتن تجربه قبلی نیز یک امتیاز مثبت است به ویژه اگر افراد قبلا خلبان آزمایشی یا مهندس پرواز بوده باشند.هرچه متقاضی مهارت و تجربه بیشتری داشته باشد ، از توانایی بالاتری برخوردار است ، زیرا این امر توانایی وی را در انجام کارهای مختلف افزایش می‌دهد.ثبت درخواست فضانورد شدن در این سازمان از ۳۱ مارس آغاز می‌شود و هشت هفته بعد و در ۲۸ مه مهلت این کار به اتمام می‌رسد.

کد خبر 584339
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha