عربستان سعودی خواستار حضور کشورهای منطقه در مذاکره آینده درباره برنامه هسته‌ای ایران شد و از جامعه جهانی خواست با نقش‌آفرینی منطقه‌ای تهران مقابله کند.

ملك سلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میدل‌ایست‌آی، کابینه عربستان روز سه‌شنبه پس از جلسه مجازی به ریاست ملک سلمان یک بیانیه طولانی و مفصل منتشر کرد و در بخشی از آن به برنامه هسته‌ای ایران و برجام پرداخت. ریاض در این بیانیه ضمن محکوم کردن حوثی‌های یمن از موضع واشنگتن در تامین امنیت عربستان تشکر کرد اما ترجیح داد به سخنان جو بایدن درباره پایان دادن به حمایت نظامی از سعودی‌ها اشاره نکند.

دولت عربستان با تکرار ادعاهای واهی درباره اینکه ایران تهدید کشورهای عرب منطقه است، از جامعه جهانی خواست در هر مذاکره بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای تهران حتما کشورهای منطقه را جزئی از جریان مذاکره بدانند. بیانیه کابینه ملک سلمان در خبرگزاری رسمی سعودی SPA منتشر شده است.

مقام‌های ریاض در حالی خود را به مذاکره‌های احتمالی آینده غرب با ایران دعوت کرده‌اند که تهران پیش‌تر بر مذاکره‌ناپذیر بودن مفاد توافق هسته‌ای تاکید کرده و خواستار بازگشتن بدون قید و شرط آمریکا به برجام شده است.

کد خبر 584310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 98
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرسول بیات IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    4 4
    شتر در خواب بیند پنبه دانه هر کشوری که بگذرد عربستان هم بیاید در مذاکره نشانه دو چیز پولی رد و بدل شده نشانه ضعف کشور هر دو کشور است
  • گ IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    3 4
    پوستتو میکنیم ملک.....