مجلس سنای آمریکا با ۵۴ رای موافق در برابر ۴۴ رای مخالف به مطابق قانون اساسی بودن محاکمه استیضاح دونالد ترامپ رای داد.

Raskin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین شش سناتور حزب جمهوریخواه (حزب متبوع ترامپ) شامل سوزان کالینز، میت رامنی، لیزا مارکوفسکی، بیل کسیدی، پت تومی با سناتورهای حزب دموکرات به مطابق قانون اساسی بودن محاکمه استیضاح رای موافق دادند.

اما میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواهان سنا به نفع وکلای مدافع ترامپ رای داد که محاکمه یک رئیس‌جمهور پیشین را در سنا مخالف قانون اساسی می‌دانستند.

جلسه محاکمه ترامپ در روز سه‌شنبه (۲۱ بهمن) در مجلس سنا یک ماه پس از آن برگزار شد که مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ در رابطه با حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره به تحریک به شورش متهم کرد. ترامپ نخستین رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکا است که برای دوبار استیضاح می‌شود.

مدیران استیضاح مجلس نمایندگان که نقش دادستان را در این محاکمه ایفا می‌کنند، بحث خود را با نمایش در آوردن ویدئویی شروع کردند که خشونت و تخریب در جریان حمله ششم ژانویه را نشان می‌داد. این ویدئو همچنین شامل تکه‌های از سخنان ترامپ بود که طرفدارانش را برای مقابله با کنگره تشویق می‌کرد.

جیمی راسکین، نماینده کنگره و رهبر مدیران استیضاح پس از ایراد اتهام به ترامپ توصیفی عاطفی از تجربه‌اش در روز ششم ژانویه هنگامی که خود و دختر و دامادش در ساختمان کنگره به دام افتاده بودند، بیان کرد.

راسکین گفت که در آن روز که یک روز پس از تدفین پسرش بود، آنها در ساختمان کنگره همراه او بودند.  هنگامی راسکین در نهایت از  حمله نجات پیدا کرد و به اعضای خانواده‌اش پیوست، دخترش گفت: «پدر، نمی‌خواهم به کاپیتول برگردی.» راسکین هنگام یادآوری سخنان دخترش اشک به چشم داشت.

دومین محاکمه استیضاح دونالد ترامپ در سنای آمریکا آغاز می‌شود

اطلاع‌نگاشت | استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا چطور انجام می‌شود؟

کد خبر 584224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha