تهران در محاصره گودهای پرخطر و عمیقی است که هر یک از آن‌ها می تواند بحران جدیدی را برای شهر و شهروندان ایجاد کند. به همین دلیل، شهرداری بعد از شناسایی این گودها می خواهد در دومین گام ایمن سازی، اطلاعات چاله های خطر پایتخت را در سامانه شهرسازی منتشر کند.

گود پرخطر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران درباره آخرین جزئیات ایمن سازی گودهای پرخطر شهر گفت: «اطلاعات و مشخصات گودهایی پرخطری که به هر دلیلی به حال خود رها شده‌اند به زودی در سامانه شهرسازی منتشر می شود تا اطلاعات درباره گودها موردی، پراکنده و محدود به مکاتبات نباشد. درواقع اقدامات اجرایی شهرداری برای ایمن‌سازی همچنان ادامه دارد.»

مهدی صالحی با بیان این که  شناسایی و رفع خطر گودها همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: «بعد از شناسایی، اقدامات خوبی برای ایمن سازی این گودها صورت گرفت. برای نمونه ۱۰ گود در مناطق ۱، ۲، ۱۷ و ۲۲ و ۵ از سوی شهرداری و با پر کردن گودها رفع خطر شده؛ البته ممکن است ایمن سازی به دلیل پیچیدگی و سختی‌های کار آهسته پیش رود اما به هر حال اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.»

صالحی به سه گام مهم معاونت معماری و شهرسازی درباره ایمن سازی گودهای پرخطر اشاره کرد و گفت: «  به زودی قرار است اطلاعات همه گودهایی که به هر دلیلی رها شده‌اند در سامانه شهرسازی منتشر شود تا اطلاعات درباره گودها موردی، پراکنده و محدود به مکاتبات نباشد. درواقع اقدامات اجرایی شهرداری برای ایمن‌سازی همچنان ادامه دارد و در دومین گام در سامانه‌ای شفاف، اطلاعات گودها درج می‌شود. گام سوم هم ارایه لایحه «ارتقای ایمنی تخریب و گودبرداری های ساختمانی شهر تهران» بود که از سوی شهرداری به شورای شهر ارایه شد و در انتظار بررسی و تصویب است.

او درباره گودهای منتصب به «بابک زنجانی» خاطرنشان کرد: «گودها به وزارت نفت منتقل شده است؛ درواقع وزارت نفت اعلام کرده که متولی املاک «بابک زنجانی» است و پیگیری ها درباره پروژه‌های این شخص از سوی این وزارتخانه انجام می شود. به هر حال ایمن سازی این گودها برعهده وزارت نفت است.»

گود خیابان آقابزرگی در منطقه یک، گود خیابان خدامی در منطقه ۳ و گود خیابان ایران‌زمین در منطقه ۲ واقع شده و متعلق به بابک زنجانی است که گویا به دلیل بدهی‌های این شخص، به وزارت نفت واگذار شده است. این گودها تا به امروز بلاتکلیف باقی مانده‌اند.

آبان امسال بود که معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران از شناسایی بیش از ۱۰۰ گود پرخطر در تهران خبر داد. بر همین اساس مناطق یک و ۲۲ بیشترین گودهای پرخطر را دارد.

کد خبر 584159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha