معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: از سال ۹۲ تا ۶ ماهه اول سال ۹۹ بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ مورد برای سقط معرفی شده است.

جنین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه رضوان مدنی معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره لزوم و اهمیت آزمایش‌های غربالگری و ژنتیک، اظهار کرد: در خصوص پیشگیری از تولد کودکان دارای معلولیت از سال ۹۲ تا ۶ ماهه اول سال ۹۹ بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ مورد برای سقط معرفی شده است.

وی درباره اقدامات بهزیستی در تسهیل گری انجام آزمایش‌های غربالگری برای خانواده های کم برخوردار، بیان کرد: خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی نیازمند هستند مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفته‌اند که در پرداخت هزینه‌های مشاوره ژنتیک و انجام آزمایش‌های ژنتیک این امر صورت گرفته است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: آزمایش‌های ژنتیک دارای تعرفه‌های بالا هستند و بسیاری از خانواده‌های اقشار کم درآمد نیاز به حمایت در این زمینه دارند.

رضوان مدنی گفت: در سال ۹۹ کل اعتباراتی که سازمان جهت انجام مشاوره ژنتیک داشته، ۳۹ میلیارد تومان بوده است که تمامی این اعتبار در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند و کم درآمد به استان‌ها تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: جهت انجام مشاوره گاهی نیاز به انجام آزمایش‌های پاراکلینیک دیگری است که سازمان بهزیستی حمایت لازم را در زمینه پرداخت هزینه‌های مربوط به این آزمایش‌ها را انجام می‌دهد.

کد خبر 584102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha