بنگلادش روز یکشنبه ۱۹ بهمن واکسیناسیون سراسری کرونا را در این کشور با واکسن دانشگاه آکسفورد- آسترازنکا آغاز کرد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز هدف بنگلادش واکسینه کردن ۳.۵ میلیون نفر از جمعیت این کشور در ماه اول واکسیناسیون است.

این کشور آسیای جنوبی به دنبال واکسیناسیون ۸۰ درصد از جمعیت ۱۷۰ میلیون نفری‌اش است که در طی آن هر نفر دو تزریق واکسن را با فاصله چهار هفته دریافت می‌کند.

یا این حال دولت هدف اولیه‌اش برای واکسیناسیون ۶ میلیون نفر در ماه اول را تقریبا نصف کرده است، چرا که فقط اندکی بیش از ۳۲۸۰۰۰ نفر تا روز شنبه برای زدن واکسن ثبت‌نام کرده بودند.

بنگلادش ۵ میلیون دوز از ۳۰ میلیون دوز واکسن آسترازنکا به نام «کویشیلید» (COVISHIELD) را که به انستیتو سرم هند سفارش داده است، دریافت کرده است. انستیتو سرم هند بزرگترین سازنده واکسن در جهان است و تولی واکسن آسترازنکا را انجام می‌دهد. این کشور همچنین ۲ میلیون دوز واکسن کوویشیلد را به عنوان هدیه از هند دریافت کرده است.

مقامات بهداشتی بنگلادش می‌گویند ۵۶۷ نفر از کارکنان بهداشتی خط مقدم که هفته پیش قبل از شروع برنامه واکسیناسیون عمومی واکسن زده بودند، دچار هیچ مشکل یا عارضه جانبی نشده‌اند.

بنگلادش به طور رسمی ۵۳۸۰۶۲ مورد کرونا و ۸۲۰۵ مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است. میزان روزانه عفونت‌های کرونا در این کشور پس از به اوج رسیدن در ماه ژوئیه (تیر) در حال کاهش بوده است.

وزیر بهداشت بنگلادش اعلام کرد این کشور ۶۸ میلیون دوز واکسن کرونا نیز از طریق برنامه کوواکس، یک همکاری بین‌المللی برای دسترسی کشورهای فقیر به واکسن کرونا، دریافت خواهد کرد.

کد خبر 583983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha