نویسندگان آمریکایی در نامه‌ای خطاب به مقامات دولتی این کشور خواستار جلوگیری از خرید انتشارات سیمون اند شوستر توسط انتشارات پنگوئن شده است.

انتشارات پنگوئن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازایبنا، لس‌آنجلس تایمز نوشت انجمن صنفی نویسندگان آمریکا (AG) که سابق بر این با نام اتحادیه نویسندگان این کشور فعالیت می‌کرد در نامه‌ای خطاب به مقامات دولتی این کشور خواستار جلوگیری از خرید انتشارات سیمون اند شوستر توسط انتشارات پنگوئن شده است. انجمن نویسندگان در نامه خود که به وزارت دادگستری آمریکا ارسال شده است، این درخواست را مطرح کردند.
 
نویسندگان آمریکایی در نامه خود آوردند که در صورت تحقق این قرارداد قریب‌الوقوع بازار کتاب آمریکا در انحصار چند شرکت و ناشر بزرگ قرار خواهد گرفت که این وضعیت به نفع ناشران و کتابفروشان مستقل نخواهد بود. نویسندگان از مقامات قضایی آمریکا خواستند مانع عقد این قرارداد شوند.
 
اتحادیه صنفی نویسندگان آمریکا به قانونی موسوم به کلایتون استناد کردند که طبق آن تشکیل اتحادیه‌های بزرگ صنفی ممنوع شده است. این قانون در سال ۱۹۱۴ تصویب شده است و مانع انحصار بازار صنایع توسط اشخاص یا شرکت‌های تجاری خاص می‌شود.
 
نویسندگان در نامه خود روی این موضوع تاکید کردند که در صورت تجمیع ناشران آمریکایی بازار کتاب از حالت تنوع و کثرت خارج شده و در انحصار یک شرکت یا ناشر خاص می‌افتد که این قضیه اصلاً به نفع صنعت چاپ و نشر کتاب در آمریکا نخواهد بود.
 
امضاکنندگان این نامه همگی نویسندگان مشهور آمریکایی هستند که اعتقاد دارند در صورت تلفیق دو ناشر بزرگ آمریکایی موجب ضرر و خسارت بسیاری از ناشران و کتابفروشان دیگر می‌شود. شرکت سی‌بی‌اس مالک انتشارات سیمون اند شوستر در ماه نوامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که قصد دارد این انتشارات را واگذار کند.
 
طبق توافق این شرکت با انتشارات پنگوئن قرار است انتشارات شوستر با قیمت بیش از ۲میلیارد دلار به انتشارات پنگوئن فروخته شود. ظاهراً پنگوئن قصد دارد با تلفیق ناشران بزرگ آمریکایی در فضای مجازی با آمازون رقابت کند.

کد خبر 583844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha