وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تغییر پیدا کرده است.

دانشگاه فرهنگیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه هجدهمین جلسه گفتگوی هفته در جمع خبرنگاران گفت: سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی از این پس ۲۴ سال است و به این دلیل از ۲۲ سال به ۲۴ سال تغییر پیدا کرد که سال گذشته متقاضیانی زیادی خواستار ان بودند و نظر کارشناسی شورای عالی اموزش و پرورش هم بر افزایش این سن بود.

حاجی میرزایی به پرداختی های معلمان حق التدریسی نیز اشاره کرد و گفت: برای ساعت کار همکاران و نحوه پرداختش قاعده جدیدی وزن نکردیم. بر خلاف اینکه گفتند ۳۵ دقیقه محاسبه شده است، اینگونه نبوده و بر اساس گزارشی که ادارات شهرستان از عملکرد همکاران دادند حق‌التدریس ها محاسبه شده و اگر این عدد با فعالیت همکاران منطبق نیست، گزارش بدهند تا بررسی شود.

وی ادامه داد: ما هنوز حقوق نیمه امسال حق التدریسی‌ها را پرداخت نکرده‌ایم که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این کار را انجام دهیم. درواقع یک مبلغی که دریافت کردیم به استان ها ابلاغ کردیم و آنها حق التدریس‌ها را محاسبه کردند و آن برای سال گذشته بوده است.

حاجی میرزایی در خصوص معلمان غیر رسمی که مشمول استخدام هستند و به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند و آزمون اصلح نیز گفت: آزمون اصلح کاملاً منطبق با قانون است و کسانی که یک سال دوره آموزشی ببینند، باید یک سال بگذرانند. چراکه این دوره‌ها تفننی نیست و جدی است. در پایان هر دوره آموزشی هم آزمونی گرفته می‌شود.

کد خبر 583585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha