رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه بالاخره باید میان برق و آلایندگی یکی را انتخاب کرد، گفت: حدود ۵هزار مگاوات برق در کشور با مازوت تولید می‌شود و به این دلیل، برخی از نیروگاه‌هایی که با شهرها فاصله دارند، همچنان مازوت می‌سوزانند.

عیسی کلانتری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص مازوت‌سوزی در نیروگاه‌های کشور اظهار کرد: با توجه به کمبود گاز در نیروگاه‌ها، تعدادی از نیروگاه‌ها مجبور هستند برای تولید برق مازوت بسوزانند و در غیر این صورت ممکن است برق قطع شود.

وی افزود: مصرف گاز خانگی در ایران طبق نظر وزیر نفت امسال ۱۵ درصد افزایش داشته است و از این رو نیروگاه‌ها با کمبود گاز مواجه هستند و به اندازه کافی به آن‌ها گاز نمی‌رسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: حدود ۵ هزار مگاوات برق در کشور با مازوت تولید می‌شود و به این دلیل، برخی از نیروگاه‌هایی که با شهرها فاصله دارند، همچنان مازوت می‌سوزانند.

کلانتری افزود: با توجه به این مسائل و مشکلات، بالاخره باید میان برق و آلایندگی یکی را انتخاب کرد.

وی در پاسخ به این سوال که میان مدیریت تامین برق و آلایندگی در شرایط مازوت‌سوزی کدام را انتخاب می‌کنید، گفت: برای من هوای سالم از همه چیز مهم‌تر است.

کد خبر 583513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha