شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاپ بندیکت شانزدهم در چارچوب جشن روز جهانی جوانان در سیدنی به خاطر موارد سوءاستفاده جنسی که روحانیون کاتولیک در استرالیا مرتکب شده‌اند، عذرخواهی کرد.

خبرگزاری آلمان از سیدنی گزارش داد، رهبر عالی‌رتبه کاتولیک‌های جهان در جریان گردهمایی با روحانیون استرالیا گفت: «علاقمندم اینجا لحظه‌ای سکوت کنم تا به شرمی اعتراف کنم که ما همگی به خاطر سوءاستفاده جنسی از کودکان توسط عده‌ای روحانی و براداران دینی‌مان در این کشور آن را حس می‌کنیم.»

وی "از غصه‌هایی که قربانیان متحمل آن شده‌اند، عمیقا" ابراز تاسف کرد. آنها باید «همدردی و یاری» دیگران را پذیرا باشند. پاپ همچنین خواستار آن شد که عاملان در برابر دادگاه قرار گیرند و صریحا محکوم شوند.

وی گفت موارد سوءاستفاده موجب شکسته شدن سنگین اعتماد به کلیسا شده است. وی در همین حال قول داد در سفرش به استرالیا همانند سفر اخیر به آمریکا در ماه آوریل از کودکانی که توسط روحانیون کاتولیک مورد سو‌ءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند، عذرخواهی کند.

این روحانی عالیرتبه در پایان مرسام روز جهانی جوان روز یکشنبه در گردهمایی شرکت می‌کند که قرار است 500 هزار مسیحی در آن حضور یابند.

کد خبر 58330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز