رئیس هیات مدیره شرکت دولتی هندوستان پترولیوم (HPCL) اعلام کرد: درصورتی‌که آمریکا تحریم‌های ایران را تسهیل کند، پالایشگاه‌های هندی آماره خرید دوباره نفت از ایران خواهند بود.

خريد نفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هند که پس از چین دومین مشتری بزرگ نفت ایران بود، واردات نفت ایران را از اواسط سال ۲۰۱۹ پس از تشدید تحریم‌ها از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا متوقف کرد.

ام کی سورانا، رئیس هیات مدیره شرکت هندوستان پترولیوم در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: نفت ایران در سبد واردات پالایشگاه‌های هندی بوده و ما خوشحال خواهیم شد که این نفت را زمانی که شرایط فراهم شد، خریداری کنیم.

سورانا گفت: ایران پیش‌ازاین شرایط مطلوبی برای پرداخت و تخفیف حمل بار عرضه می‌کرد که خرید نفت ایران را نسبت به گریدهای نفتی دیگر گزینه ممتازی می‌کرد.

پس از توقف خرید نفت ایران، پالایشگاه‌های هندی واردات نفتشان را متنوع کردند.

سورانا گفت: پس از تحریم‌ها، گزینه‌های جدید اضافه شدند و نفت آمریکا به هند وارد شد.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند اواخر سال گذشته اظهار کرده بود هند که سومین واردکننده بزرگ نفت جهان است، مایل است واردات نفتش را متنوع کند و وارداتش شامل واردات نفت ایران و ونزوئلا باشد.

سورانا گفت: پالایشگاه‌ها گزینه‌های موجود در بازار و ارزشی که در درآمد حداکثری آنها دارند را ارزیابی می‌کنند اما اگر نفت ایران در بازار موجود باشد، قطعاً به‌عنوان گزینه خرید موردبررسی قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، در این میان، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند در اظهارات جداگانه‌ای هشدار داده است که افزایش قیمت‌های نفت ممکن است به احیای اقتصاد جهانی پس از همه‌گیری کووید ۱۹ آسیب بزند. قیمت جهانی نفت هفته جاری به بالاترین حد در حدود یک سال اخیر صعود کرد و به‌موازات آن، قیمت بنزین در هند که سومین مصرف‌کننده و واردکننده بزرگ نفت جان است، افزایش یافت. این وزیر هندی ماه پیش اوپک پلاس را مقصر قیمت‌های بالای نفت خوانده بود.

کد خبر 583189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha