یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین سریال‌سازان تاریخ تلویزیون ایران ۱۳ سال پس از جنجال‌های «بزنگاه» دوباره روی صندلی کارگردانی می‌نشیند و این بار یک پروژه برای شبکه نمایش خانگی می‌سازد.

رضا عطاران

به گزارش همشهری آنلاین، هر چند رضا عطاران در بیش از یک دهه گذشته فیلم هم ساخته اما بیشتر توان و وقت او در دنیای بازیگری هزینه شده است؛ بازیگری توانمند و ستاره‌ای پولساز که جز در چند فیلم انگشت‌شمار از جمله «رد کارپت» به کارگردانی خودش توانست در گیشه هم بدرخشد. با این حال، بسیاری از مردم ایران هنوز هم او را با سریال‌های مناسبتی و ماه رمضانی دهه ۸۰ به یاد می‌آورند.

پس از توفیق نسبی چند کار کودک و استقبال مردم از «کوچه اقاقیا» (که این روزها از شبکه نسیم روی آنتن است)، عطاران به برگ برنده تلویزیون تبدیل شد. «خانه به دوش» در ماه رمضان ۸۳ به نمایش درآمد و تا امروز از پرتکرارترین سریال‌های تاریخ تلویزیون بوده است؛ مجموعه‌ای که همچنان پس از حدود ۱۵ سال تماشایی و تازه به نظر می‌رسد و دیدن آن خنده بر لب تماشاگران تلویزیون می‌آورد.

کمتر از یک سال بعد عطاران و رفقا باز هم به تلویزیون بازگشتند و این بار با «متهم گریخت» همه را غافلگیر کردند. این سریال تقریبا تمام ویژگی‌های «خانه به دوش» را داشت و ترانه آن را هم خود عطاران خوانده بود. «ترش و شیرین» ادامه مسیر آشنای سریال‌سازی این چهره محبوب بود که در رمضان ۸۵ به نمایش درآمد و چهره‌ای تازه از بازیگرانش از جمله خود عطاران برای مردم به نمایش گذاشت.

در فاصله یک سال دوری از تلویزیون، نام رضا عطاران با سریال محبوب «سه در چهار» در قاب کوچک دیده شد؛ مجموعه‌ای به کارگردانی مجید صالحی و البته حضور عطاران در مقام مشاور. یک سال بعد جنجالی‌ترین تجربه او در تلویزیون رقم خورد و ماجرا به گونه‌ای پیش رفت که پس از نمایش «بزنگاه» با ممیزی‌های فراوان، عطاران برای همیشه چهار گوشه تپه‌های جام جم را بوسید و دیگر هرگز، هرگز به تلویزیون بازنگشت.

با اینکه در چند سال گذشته بارها شایعه بازگشت عطاران به دنیای سریال‌سازی برای تلویزیون سر زبان‌ها افتاد اما ناگفته پیدا بود این شایعه‌ها هرگز رنگ حقیقت به خود نمی‌گیرند. او چنان از برخورد مدیران وقت سر ماجراهای «بزنگاه» رنجیده بود که حتی حاضر بود بیکار بماند اما دیگر با تلویزیون کار نکند. در این میان، رونق بازار شبکه نمایش خانگی و موفقیت چند سریال عزم عطاران را برای ورود به این حوزه جزم کرد.

عطاران که امسال با یکی دو فیلم از جمله «شیشلیک» محمدحسین مهدویان در جشنواره سی و نهم فیلم فجر حضور دارد، این روزها از برنامه خود برای ساختن یک سریال در شبکه نمایش خانگی خبر داده است؛ پروژه‌ای که متن‌هایش در حال آماده شدن است و به احتمال زیاد سال آینده کلید می‌خورد. به این ترتیب، او ۱۳ سال پس از «بزنگاه» با یک دورخیز خوب به دنیای سریال‌سازی پا می‌گذارد.

رضا عطاران هنوز از محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران است و حتی حرف زدنش هم می‌تواند مردم را بخنداند. با اینکه او مدت‌هاست از کارگردانی فاصله گرفته اما از همین امروز می‌توان توفیق احتمالی سریالش را حتی در شبکه نمایش خانگی با پخش‌کننده انحصاری پیش‌بینی کرد. اگر عطاران از ناکامی‌های دوست قدیمی‌اش مهران مدیری درس گرفته باشد، در ۱۴۰۰ دست بالا را در شبکه نمایش خانگی خواهد داشت.

کد خبر 582976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha