بنیاد کتاب ملی امسال با حمایت مالی موسسه اندرو میلون برنامه آموزشی خود را با حضور نویسندگان و مترجمان کشورهای مختلف به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

بنیاد ملی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایبنا، پابلیشینگ پرسپکتیو، جایزه کتاب ملی مجموعه‌ای از جوایز سالانه ادبی در ایالات متحده آمریکا است. در مراسم نهایی جایزه کتاب ملی که هر سال در ماه نوامبر برگزار می‌گردد، بنیاد کتاب ملی، جایزه کتاب ملی و دو جایزه یک عمر دستاورد را به نویسندگان اهدا می‌کند. بنیاد کتاب ملی (NBF) میزبان و برگزارکننده این جایزه امسال تا قبل از برگزاری مراسم نهایی اعطای جوایز یک سری برنامه های آموزشی خود را در فصل بهار سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است.
 
جایزه کتاب ملی در سال ۱۹۳۶ به دست انجمن کتاب‌فروشان آمریکا بنیاد نهاده شد، در طول جنگ جهانی دوم فعالیتی نداشت و سپس در سال ۱۹۵۰ توسط ۳ سازمان فعال در صنعت کتاب مجدد راه‌اندازی شد. نویسندگان و ناشران غیر آمریکایی پیش از جنگ واجد شرایط دریافت جایزه بودند ولی در حال حاضر جایزه به نویسندگان آمریکایی برای کتابهایی اهدا می‌شود که در حدود سال اهدای جایزه در آمریکا منتشر شده باشد.
 
بنیاد کتاب ملی امسال با حمایت مالی موسسه اندرو میلون برنامه آموزشی خود را با حضور نویسندگان و مترجمان کشورهای مختلف به صورت مجازی برگزار خواهد کرد که قرار است همه این مراسم به صورت آنلاین از شبکه یوتیوپ این بنیاد پخش شود.
 
بنیاد کتاب ملی اعلام کرده است که برنامه آموزشی در فصل بهار با حضور نویسندگان حاضر در بین برندگان و نامزدهای سال‌های گذشته برگزار خواهد شد که اولین برنامه آن در چهارم ماه فوریه با موضوع بررسی تاریخ ادبیات سیاه‌پوستان با حضور تامارا پین نویسنده کتاب زندگی مالکوم ایکس از شبکه یوتیوپ پخش خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برنامه‌های دیگر با موضوع ترجمه کتاب‌های ادبی در سال‌های گذشته تا اواخر ماه ژوئن ادامه خواهد داشت.
 
سال گذشته بیست و پنج اثر به فهرست نهایی نامزدهای جایزه معتبر کتاب ملی آمریکا در پنج بخش راه یافتند که بسیاری از آنها نویسندگان و شاعرانی جوانی بودند که برای اولین بار در مراسم جوایز ادبی حضور داشتند. امسال در برنامه آموزشی بنیاد کتاب ملی آمریکا برنامه‌ای با موضوع شعر در دوران اعتراض تدارک دیده شده است که قرار است چند شاعر سیاه‌پوست به شعرخوانی خواهند پرداخت.
 
هر سال برندگان این جایزه در هر چهار بخش علاوه بر دریافت نماد برنز، ۱۰ هزار دلار به عنوان هدیه نقدی دریافت می‌کنند و به هر کدام از نامزدهای نهایی در بخش‌های داستانی، آثار غیرداستانی، ادبیات جوانان، ترجمه و شعر مدال برنز و هزار دلار هدیه داده می‌شود.

کد خبر 582603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha