همشهری آنلاین: پاپ بندیکت شانزدهم پنج‌شنبه 17 جولای (27 تیر) با ترغیب پیروانش به مراقبت بیشتر از محیط زیست گفت منابع طبیعی جهان به علت "مصرف سیری‌ناپذیر" به هدر می‌روند.

به گزارش آسوشیتدپرس بندیکت که خطاب به بیش از 200000 نفر از کسانی که به مناسبت جشنواره جوانان کلیسای کاتولیک گرد آمده بودند، به بسط دادن مضمونی پرداخت که باعث شده است لقب "پاپ سبز" به او داده شود.

این جمعیت که در یک اسکله بدون استفاده در بزرگترین شهر استرالیا،سیدنی، گرد آمده بودند به طور مکرر در پاسخ به سخنان پاپ غریو شادی سر می‌دادند.

پاپ گفت: "برخی از شما از کشورهای جزیره‌ای آمده‌اید که خود وجود آنها با بالا آمدن سطح آب دریاها تهدید می‌شود؛ گروهی دیگری از شما از کشورهایی می‌آیید که از اثرات خشکسالی مصیبت‌بار رنج می‌برند."

او یادآور شد که در حین پرواز بیش از 20 ساعته او رم به سیدنی او توانسته است از بالا نگاهی به پهنه‌های وسیعی از جهان بیندازد و به الهامی از سر شگفتی و درون‌بینی برسد.

او افزود:"شاید ما با بی‌میلی تصدیق کنیم که زخم‌هایی نیز بر چهره زمین وجود دارد: فرسایش، تخریب جنگل‌ها، ضایع کردن منابع معدنی و اقبانوسی به خاطر تشفی‌دادن به میل سیری‌ناپذیری ما به  مصرف."

او گفت  انواعی از "سموم" نیز محیط زیست اجتماعی را مبتلا کرده است مانند سوءمصرف مواد مخدر، به همراه بالاگرفتن خشونت و تباهی جنسی، که او تلویزیون و اینترنت را در ایجاد آن مقصر دانست.

بندیکت خطاب به جمعیت گفت: "توجه به عدم خشونت، توسعه پایدار، عدالت وصلح، و مراقبت از محیط زیست اهمیت  بسیاری برای انسانیت دارند."

سخنان پاپ در روز پنج‌شنبه اولین حضور عمده او در این جشنواره و یکی از بخش‌های اصلی از سفر 10 روزه او بود.

پاپ سه روز در یک نقطه تعطیلاتی دورافتاده حاضر خواهد بود تا در دوری از رویدادها با حضور جمعیت‌های فراوان به مناسبت  "روز جهانی جوانان" شرکت کند.

این جشنواره شش‌روزه که هر چند سال یکبار بوسیله کلیسای کاتولیک برگزار می‌شود که برای الهام‌بخشیدن به نسل جدیدی از جوانان کاتولیک است.

کد خبر 58250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز