یک سال از نام‌نویسی متقاضیان مسکن ملی می‌گذرد، اما هنوز تکلیف زمین‌ها در شهرستان طبس مشخص نشده است. متقاضیان طرح مسکن ملی در طبس از کند بودن روند واگذاری زمین در این شهرستان گلایه‌مند هستند.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  مردم می‌گویند چند ماه است که ۴۰ میلیون تومان برای این طرح از متقاضیان دریافت شده است، ولی در عمل شاهد پیشرفت خیلی کمی در واگذاری‌ها و اعطای وام هستیم.

یکی از شهروندان طبسی گفت: ۴۰ میلیون تومان در بانک مسکن، سپرده‌گذاری کرده‌ام، اما هنوز از واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات خبری نشده است. در پی ارسال پیامک متقاضیان مسکن ملی در شهرستان طبس، موضوع را از طریق اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی پیگیری کردیم.

واگذری زمین به هزار و ۹۹۶ متقاضی در حال انجام است

۲ هزار و ۴ نفر از متقاضیان مسکن ملی در شهرستان طبس به سپرده‌گذاری در بانک مسکن اقدام کرده‌اند که به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی قرعه کشی انجام شده و زمین‌ها به هزار و ۹۹۶ نفر واگذار می‌شود.

آسمانی‌مقدم در پاسخ به گلایه شهروندان طبسی مبنی بر واگذار نشدن زمین‌ها افزود: اگر زمین‌ها را همان ابتدا به تک‌تک افراد واگذار می‌کردیم، ممکن بود این گلایه پیش بیاید که چرا برخی زمین‌هایشان نبش کوچه است و برخی هم داخل کوچه، بنابراین اصل را بر قرعه‌کشی گذاشتیم تا بعدها گلایه‌ای به‌وجود نیاید. استعلام این زمین‌ها در مرکز با مشکل مواجه شده که باید استعلام ثبت از متقاضیان مسکن دوباره گرفته شود.

وی با اشاره به زمان ساخت واحدهای مسکونی گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد زمین و تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهد، اما تا زمانی که مردم برای پروانه ساخت اقدام نکنند، نمی‌توانند کار را شروع کنند. به محض اینکه پروانه ساخت صادر شد، آورده متقاضیان هم از بانک آزاد می‌شود و افراد می‌توانند با تسهیلاتی که از بنیاد مسکن می‌گیرند، ساخت واحدها را شروع کنند. ساخت این واحدها بر عهده بنیاد مسکن نیست و ما فقط ساخت ۵۶ واحد مسکونی را در شهرستان طبس به صورت الگویی شروع کرده‌ایم که پی‌ریزی آن‌ها تمام شده و در مرحله نصب اسکلت است.

کد خبر 582479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان جنوبی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha