استاد براتعلی ابراهیمی صاحب سبک "نوای سرحدی فریادی" از مفاخر موسیقی مقامی شهرستان تایباد روز گذشته دوازدهم بمهن‌ماه در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

استاد براتعلی ابراهیمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: استاد براتعلی ابراهیمی، در منقبت‌خوانی و موسیقی مقامی استان خراسان رضوی از چهره‌های شاخص و مفاخر استان بوده و صاحب سبک نوای سرحدی فریادی بود که جزو سبک‌های خاص در موسیقی است.

جابر آفریدون عنوان کرد: مرحوم ابراهیمی بیماری خاصی نداشت و روز گذشته، ۱۲ بهمن‌ماه، به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند عرصه موسیقی در حوزه نشر و گسترش آواز بومی، محلی و مقامی شهرستان نقش به‌سزایی داشت. به پاس تجلیل از مقام مرحوم ابراهیمی در دی‌ماه سال ۱۳۹۶ مراسم نکوداشت این استاد موسیقی مقامی در زادگاهش روستای تاریخی جوزقان تایباد برگزار شد.  در این مراسم که دکتر کیوان پهلوان، پژوهشگر موسیقی مقامی کشور و مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند، از ۶۰ سال حضور فعال این استاد در عرصه موسیقی مقامی تجلیل شد. همچنین به ابتکار و همت انجمن مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد، پلاک افتخار چهره فرهنگ و هنر در سردر منزل وی نصب شد.

 این هنرمند چیره‌دست در کنار مرحوم استاد " نظر محمد سلیمانی "، مرحوم "نورمحمد درپور " و مرحوم " ابراهیم شریف‌زاده " سال‌ها به فعالیت‌های مختلف هنری مشغول بود. استاد ابراهیمی از معدود نوازندگانی بود که با وجود کهنسالی همچنان مشغول به نواختن و خواندن بود.

کد خبر 582387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha