نجات الهاشمی، نویسنده مراکشی به عنوان برنده جایزه ادبی نادال اسپانیا در سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

نجات الهاشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، عرب‌نیوز اعلام کرد؛ نجات الهاشمی، نویسنده اسپانیایی مراکشی‌تبار برای نگارش رمان «دوشنبه ما را دوست خواهد داشت» موفق شد برنده ۷۷امین دوره جایزه نادال که یکی از مهم‌ترین و  قدیمی‌ترین جوایز ادبی اسپانیا است شود.

رمان نویسنده مراکشی که ماه فوریه به دو زبان اسپانیایی و کاتالانی منتشر خواهد شد درباره قصه دوستی بین دو زن از دو خانواده مهاجر است که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و برای به دست آوردن آزادی از دست‌شده، استقلال، و محدودیت‌های دیگرشان وارد مبارزه‌ای طولانی و سخت می‌شوند.

نجات الهاشمی سال ۱۹۷۹ در شهر ناظور در مراکش متولد شد. او در سال ۱۹۸۷ به خاطر شرایط شغلی پدرش مجبور به ترک وطن شد و با خانواده خود به شمال شرق اسپانیا مهاجرت کرد. الهاشمی در اسپانیا زبان اسپانیایی  و کاتالایی آموخت و در دانشگاه در رشته فلسفه عربی تحصیل کرد و به دو فرهنگ و زبان مسلط شد.

 اولین رمان نویسنده مراکشی با عنوان «آخرین پدرسالار»  برنده جایزه رامون یور از مهم‌ترین جوایز ادبی منطقه کاتالانیا شد. این رمان هم‌چنین جایزه دیگری تحت عنوان جایزه ادبی اولیس و نیز جایزه معتبر رامیون لیون را در اسپانیا از آن خود کرد.

 از آثار دیگر این نویسنده مراکشی می‌توان به رمان‌هایی چون «من هم کاتالانیایی هستم»، «شکارچی بدن»، «دختر خارجی» اشاره کرد.

جایزه ادبی نادال که از سال ۱۹۴۴ شروع به کار کرده به آثار ادبی منتشر شده در اسپانیا تعلق می‌گیرد و هر سال در نخستین روزهای سال جدید برنده خود را معرفی می‌کند.

کد خبر 582250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha