مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان اردبیل اعلام کرد در پی کاهش شیوع کرونا، ۸۵ هزار نفر دانش‌آموزان استان در مدارس حاضر شده و به تحصیل حضوری پرداختند.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد ناصری افزود: این تعداد شامل ۶۰ درصد از جمعیت سه گروه دانش آموزی پایه اول و دوم ابتدایی، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و نیز مدارس زیر ۵۰ نفر جمعیت استان هستند که تحصیل حضوری را از اول بهمن‌ماه آغاز کرده‌اند.

وی گفت: تحصیل حضوری این دانش آموزان بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت آموزش‌ و پرورش و در پی بازگشایی محدود مدارس، با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت کاملاً اختیاری آغاز شده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: از اول بهمن ماه ۶۶.۳۸ درصد از دانش آموزان پایه‌های اول ابتدایی، ۶۱.۳ درصد از دانش آموزان پایه‌های دوم، ۴۰ درصد از دانش آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و نیز ۶۹.۷ درصد از دانش آموزان مدارس زیر ۵۰ نفر جمعیت استان به ‌صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شدند.

وی در خصوص حضور دانش آموزان استان اردبیل در شبکه دانش آموزی شاد نیز گفت: این استان در پوشش دانش‌آموزی در این شبکه عملکرد مطلوبی داشته است به طوری که هم اکنون ۱۹۸ هزار دانش آموز بدون احتساب دوره پیش دبستانی در این شبکه خدمات آموزشی و تربیتی دریافت می کنند.

ناصری بیان کرد: تعداد دانش آموزانی که در این شبکه فعال نیستند، بیشتر از مناطق روستایی و کم جمعیت هستند که آموزش آنها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری انجام می شود.

وی افزود: ۲۴۳ روستای استان اردبیل با سه هزار و ۶۵۷ نفر دانش آموز از پوشش اینترنت به صورت کامل بی‌بهره هستند که با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد بستر اینترنت در این مناطق روستایی در قالب شبکه ملی اطلاعات و طرح توسعه هوشمندسازی مدارس آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین گفت: تاکنون ۲ هزار مدرسه در مناطق شهری و روستایی استان زیر پوشش اینترنت پرسرعت رفته و متصل به شبکه ملی اطلاعات شده است.

وی اظهار کرد: برای ایجاد عدالت آموزشی در بین دانش آموزان امید است با جلب مشارکت مردمی و همکاری دیگر نهادها، تبلت‌های مورد نیاز برای تحصیل تهیه و در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار گیرد.

در سال تحصیلی جاری، ۲۵۰ هزار دانش‌آموز استان اردبیل در قالب ۱۰ هزار کلاس درس در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی و با هدایت نزدیک ۲۰ هزار معلم مشغول تحصیل هستند.

کد خبر 582050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha