محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد کارگران رسمی و فصلی درپی شیوع کرونا در جامعه خبر می‌دهد و می‌گوید: بر اساس آمارهای رسمی، بالغ بر ۷ میلیون کارگر رسمی در کشور شناسایی شده‌اند که هیچ نوع بیمه‌ای ندارند.

کارگر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از همشهری شریعتمداری در نشستی با صاحب‌نظران حوزه اجتماعی و رفاهی دانشگاهی فقر را به عنوان یکی از رهاوردهای کرونا عنوان کرده و گفت: با شیوع ویروس کرونا، شاهد عوارض منفی آن در همه حوزه‌ها بودیم که درنهایت منجر به توسعه فقر در جامعه شده است. به این دلیل ضرورت دارد به پدیده تحریم و کرونا بیشتر از هر زمان دیگری توجه کنیم.

۲۰۰ هزار پولدار تحت پوشش کمیته امداد

محمد شریعتمداری گفت: پرداخت تسهیلات ۲۰۰ تا ۶۰۰هزار تومانی به ۳میلیون خانواده‌ای که درهیچ‌یک از سامانه‌های رفاهی، خدماتی و حمایتی عضویت نداشتند، اقدام مهمی بود که حتی از سوی برخی مراکز نظارتی مورد تشکیک قرار گرفت. با بررسی مجدد متوجه شدیم این ۳میلیون نفر با وجود فقر و نیازمندی‌هایی که داشتند نه‌تنها تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نبودند، بلکه حتی یک روز نیز سابقه پرداخت حق بیمه را نداشتندشریعتمداری اما به آمار جالبی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: در همین ارزیابی‌ها متوجه شدیم حدود ۲۰۰هزار نفر که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند، صلاحیت لازم برای دریافت خدمات حمایتی را ندارند. با این روند به سمت شفاف‌تر شدن ارائه خدمات حمایتی به گروه‌های هدف حرکت کرده‌ایم.

پایتخت‌نشینان بنزین زیاد مصرف می کنند

وی به موضوع اختصاص یارانه‌های معیشتی و پراکندگی جغرافیایی آن اشاره کرد و با بیان اینکه نسبت معناداری میان استفاده‌کنندگان از یارانه بنزینی و جمعیت دریافت‌کننده یارانه معیشتی وجود دارد، می‌گوید: در نمودار مصرف بنزین کشور و یارانه معیشتی، پایتخت‌نشینان بالاترین مصرف یارانه بنزین را به‌خود اختصاص داده‌اند؛ درحالی‌که کمترین یارانه معیشتی پرداخت شده به مردم در این شهر بوده است. این نمودار به آن معناست افرادی که خودرو ندارند یا در استان‌های محروم‌تری قرار داشتند، بالاترین یارانه معیشتی را دریافت کرده‌اند که منطبق با سیاست‌های ابلاغی در حمایت از مردم در دوره کرونا بوده است.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید

کد خبر 581948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha