یک روز پس از گفتگوی تلفنی رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا و تاکید جو بایدن بر پرونده الکسی ناوالنی، پلیس مسکو به خانه و دفتر مرکزی بنیاد ضد فساد مشهورترین منتقد ولادیمیر پوتین حمله کرد.

هواداران الكسي ناوالني در روسيه

به گزارش همشهری آنلاین از گاردین، حمله ناگهانی عصر روز چهارشنبه نیروهای پلیس روسیه به محل زندگی و کار ناوالنی در شرایطی رقم خورد که فشارهای داخلی و بین‌المللی بر کاخ کرملین به دلیل بازداشت منتقد و دشمن سرشناس پوتین افزایش یافته است. رئیس جمهوری آمریکا هم در گفتگوی تلفنی خود با پوتین وارد موضوع شده و از شیوه رفتار پلیس روسیه با ناوالنی ابراز نگرانی کرده بود.

با این حال، هیچ‌کدام از این کارها جلوی هجوم پلیس را به خانه ناوالنی نگرفت؛ جایی که یولیا ناوالنایا همسر او حضور داشت و وکیل خانواده هم در مسیر رسیدن به آنجا بود. دفتر بنیاد ضد فساد در مسکو دیگر مکان مرتبط با ناوالنی بود که کارآگاهان و نیروهای پلیس به آن یورش بردند. اسناد مربوط به کاخ اشرافی و یک میلیارد پوندی پوتین از این دفتر به بیرون درز کرده بود. ضمن اینکه پلیس خانه دستیار رسانه‌ای و دیگر افراد نزدیک به ناوالنی را هم زیر و رو کرد.

منتقد و دشمن نامدار پوتین به احتمال فراوان هفته آینده محاکمه و دست‌کم به سال حبس محکوم می‌شود اما اگر کارآگاهان از خانه او و همراهانش و دفتر مرکزی بنیاد ضد فساد در مسکو اسناد ارزشمند پیدا کرده باشند، احتمال دارد دادگاه یک حکم زندان بسیار طولانی برای ناوالنی در نظر بگیرد. گفته می‌شود هواداران او روز یکشنبه آینده برای دومین هفته پیاپی به خیابان‌های سراسر روسیه می‌آیند و به سیاست پوتین و کرملین در برخورد با منتقدان اعتراض می‌کنند.

کد خبر 581684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha