چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر گفت: همه گروه‌های نمایشی بدون استثناء توسط وزارت بهداشت به صورت رایگان تست کرونا می‌دهند.

تئاتر فجر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، نشست خبری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با حضور حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۸ بهمن) در تالار رودکی برگزار شد.  

وی در ابتدای این نشست گفت: دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر گفت: تئاتر از دل آیین‌هایی بیرون آمده است که آرامش اجتماعی ایجاد می‌کند.  

مسافر آستانه با قدردانی از مدافعان سلامت گفت: آن هنرمندان تئاتر هم که در صحنه بودند، در این ایثار شریک هستند، چون ارتقای روحیه جامعه مدنظرشان بوده است.  

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: اگر نمایش‌هایی در جدول نهایی جشنواره قرار نگرفته‌اند دلیل بر ضعف آنها نیست، بلکه به‌خاطر محدودیت‌های ما در ایام شیوع کروناست.  

وی افزود: این دوره از جشنواره، ۶ بخش اجرایی مجموعاً ۱۰۷ نمایش (که ۴۹ نمایش از تهران و مابقی از سایر استان‌هاست) در دو بخش رقابتی و غیررقابتی روی صحنه می‌روند.

مسافر آستانه گفت: ۵ بخش‌ غیر اجرایی داریم که شامل: بخش تله‌تئاتر و گزارش‌های صحنه‌ای، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر، مسابقه و نمایشگاه پوستر تئاتر و نمایشگاه اسناد ۴۰ سال تئاتر مقاومت.

  •  جوانترین تا مسن‌ترین کارگردان‌ها 

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد: در بخش «سرباز انقلاب» که ویژه شهید سلیمانی است، ۱۲ نمایش حضور دارد. این بخش با همکاری بنیاد شهید برگزار می‌شود و بخشی از هزینه‌ها را این مجموعه به عهده گرفته است.  

وی افزود: میانگین سنی کارگردانان امسال که در جشنواره حضور دارند، ۳۷ سال است. جوانترین کارگردان ۲۰ سال دارد که از یزد شرکت کرده و مسن‌ترین ۷۰ سال که آقای داود فتحعلی بیگی است. از ۱۰۸ کارگردان حاضر در جشنواره هم ۴۷ نفر تحصیلات کارشناسی و ۴۵ نفر کارشناسی ارشد دارند. دو کارگردان هم در مقطع دکتری هستند.  

  •  تست رایگان کرونا از گروه‌های نمایشی

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش دیگری از این نشست یادآور شد: همه گروه‌ها بدون استثناء توسط وزارت بهداشت به صورت رایگان تست کرونا می‌دهند. این کار از چند روز پیش انجام شده است. همچنین حدود ۲۰۰ نفر از همکاران ستادی ما تست داده‌اند.

وی در ادامه به حامیان جشنواره اشاره کرد و افزود: با یکی از تاکسی‌های اینترنتی هماهنگی شده است تا ۳۰ درصد تخفیف در اختیار افرادی قرارگیرد که به آن‌ها کد تخفیف می‌دهیم.  

محسن حسن‌زاده مدیر روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر هم توضیحاتی درباره چگونگی حضور اصحاب رسانه در این دوره از جشنواره گفت: امسال کارت مهمان نخواهیم نداشت و همه شرکت کنندگان صرفاً با ارایه بلیت می‌توانند وارد سالن ‌شوند، بلیت هم باید به صورت الکترونیکی تهیه شود. کد بلیت حضوری برای خبرنگاران، شب گذشته ارسال شده است و از ظهر فردا (پنجشنبه ۹ بهمن) اهالی رسانه می‌توانند برای رزرو بلیت اقدام کنند. در سالن‌های بزرگ حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت سالن‌ استفاده می‌شود و در سالن‌های کوچک حداکثر تا ۵۰ ساعت.  

وی افزود: سامانه‌های تیوال، نمایش نت و تلویزیون تئاتر ایران میزبانان آنلاین این رویداد خواهند بود و هر مهمانی که امکان حضور در جشنواره را نداشت، می‌تواند به صورت آنلاین نمایش را ببیند.  

مسافرآستانه هم در این‌باره توضیح داد: هر نمایش ۲۴ ساعت پخش آنلاین دارد و ما در تئاتر آن حساسیت سینما را نداریم، چون می‌دانیم تماشاچیان تئاتر، لذت تماشای حضوری را با آنلاین تعویض نمی‌کنند.

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر میزان بودجه این دوره از جشنواره را ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.  

مسافر آستانه با اشاره به تقدیرهای این دوره از تئاتر فجر یادآور شد: در مراسم اختتامیه از اختر تاجیک که از عکاسان قدیمی تئاتر است و از همایون علی آبادی از اصحاب نقد تجلیل خواهیم کرد. بهرام ابراهیمی از بازیگران قدیمی تئاتر و تلویزیون نیز مورد تجلیل قرار خواهد گرفت. همچنین جمشید داورپناه از هنرمندان خراسان شمالی هم مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

کد خبر 581652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha