کرونا ماهانه حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومان خسارت به شرکت مترو وارد می‌کند اما خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران همچنان ادامه دارد.

فرنوش نوبخت

به گزارش همشهری آنلاین، کمتر از ۲۰ روز مانده تا ورود کرونا به تهران یک ساله شود. طی یازده ماه و چند روز مسافران مترو حدود یک سوم شده است.

فرنوش نوبخت، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو در گفتگو با خبرنگار همشهری کاهش تعداد مسافران را تایید کرد و گفت که مترو روزانه حدود یک میلیون و ۹۵۰ هزار مسافر داشت و با شیوع کرونا استفاده مردم از مترو سیر نزولی گرفت و اکنون تعداد مسافران به ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در روز رسیده است: «کاهش مسافران و تعطیلی غرفه‌ها از یک‌سو و افزایش قیمت تجهیزات و لوازم یدکی از سوی دیگر سبب کاهش درآمد و افزایش هزینه ها شده است و به همین دلیل برآورد خسارت ناشی از بیماری کرونا آن قدر زیاد است که شاید نتوان در قالب عدد و درصد بیان کرد.»

او با بیان اینکه امروز مترو حدود ۴۰۰ میلیارد تومان کم آورده است افزود: «بخشی از درآمد مترو از محل بلیت‌فروشی به مسافران تامین می شود و بخش دیگر هم از طریق اجاره غرفه‌ها. در دوران کرونا هر دو تحت تاثیر قرار گرفته اند اما تغییر در وضعیت اورهال، نگهداشت و خدمت‌رسانی به مسافران ایجاد نشده است. بنابراین نابرابری میان درآمد و هزینه سبب افزایش بدهی شرکت مترو به سازمان ها و ارگان های مختلف مانند شرکت توزیع برق و سازمان تامین اجتماعی، شده است و برای برونرفت از این مشکلات باید تسهیلات بلاعوض داده شود.»

این مقام مسئول به تسهیلاتی کرونا دولت هم اشاره و عنوان کرد: «طبق گفته های محمدنهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری، پرداخت ۴۸۰ میلیارد تومان به شرکت های بهره برداری مترو کشور تصویب شده است اما جزئیاتی از نحوه و میزان اختصاص داده شده به شرکت بهره برداری مترو تهران نداریم.»

کد خبر 581636

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha