مجموع نظرات: ۴
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

شستن بالشتک‌های مبل باید با دقت انجام شود وگرنه مبل از ریخت می‌افتد و مجبور می‌شوید مبلتان را نو کنید.

image.png

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت شستشوی مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک مبل شویی در تهران باشید می‌توانید درخواست شستشوی مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

آماده سازی:

اولین کاری که قبل از شستن بالشتک‌ها باید انجام دهید، جارو کشیدن آن‌ها است. با دقت مبل را جارو بکشید تا گرد و خاک، خرده‌های غذا و سایر آشغال‌ها جمع شوند. اگر حیوان خانگی دارید، با وسایلی که موی حیوانات را جمع می‌کنند، مبل را تمیز کنید زیرا جاروبرقی نمی‌تواند به تنهایی موی حیوانات را جمع کند. بعد از این مرحله باید از جنس پارچه مطمئن شوید تا روش‌های درست و مناسبی برای شستن بالشتک‌ها انتخاب کنید.

لکه‌های کوچک:

اگر فقط تعدادی لکۀ کوچک روی مبلتان دیده می‌شود، ابتدا لکه گیری را به کار بگیرید. برای لکه‌های تازه ابتدا با یک دستمال جاذب، تا جایی که می‌توانید مایع را از روی مبل تمیز جذب کنید. لکه را نمالید زیرا این کار باعث می‌شود که مایع بدتر به درون مبل نفوذ کند. فقط به آرامی دستمال را روی لکه بگذارید و فشار دهید تا مایع را به خودش بگیرد. بعد از این کار، نوبت استفاده از مواد تمیزکننده مبل است. از دستورالعمل‌های روی بسته بندی ماده پیروی کنید. مقداری تمیزکننده روی پارچه بریزید و لکه را آنقدر بمالید تا از بین برود. ممکن است نیاز باشد که چندین بار این مرحله را تکرار کنید. برخی از تمیزکننده‌ها نیاز دارند که چند دقیقه روی لکه قرار بگیرند تا بتوانند به خوبی به لکه نفوذ کنند. بعد از اینکه لکه از بین رفت، از یک دستمال تمیز و مقداری آب استفاده کنید تا محل را به خوبی تمیز کنید. اگر تمیزکننده روی مبل باقی بماند، گرد و خاک و کثیفی‌های محیط را به خود جذب می‌کند پس بایستی محل را با آب و دستمال تمیز کنید تا اثری از مادۀ تمیزکننده باقی نماند.

لکه‌های سرسخت‌تر:

اگر لکه‌ها با روش قبلی و با دست از بین نرفت، بایستی از بخارشوی‌های مخصوص اثاثیۀ منزل استفاده کنید. اگر بالشتک‌های نشیمن مبل شما از مبل جدا نمی‌شود، استفاده از بخارشوی توصیه می‌شود. استفاده از بخارشوی مانع چرک شدن پارچه می‌شود و هم چنین نیازی به صرف زمان زیادی برای خشک شدن ندارد.

استفاده از لباسشویی:

روکش:

اگر روی لیبل متصل به پارچه، استفاده از ماشین لباسشویی را مجاز دانسته است، فقط کافی است که زیپ روکش را باز کنید و بالشتک را خارج کنید و روکش را به درون ماشین لباسشویی بیندازید. با آب خنک و ماده تمیزکننده ملایم این کار را کنید تا به بافت پارچه آسیب وارد نشود. قبل از انداختن روکش به درون ماشین، زیپ آن را ببندید تا روکش خیلی چروک و درهم نشود. می‌توانید بعد از شست و شو از خشک کن استفاده کنید اما خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که روکش را نم‌دار روی بالشتک بکشند زیرا بسیاری از پارچه‌ها بعد از خشک شدن، آب می‌روند. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از روکش نم دار این است که روکش حین خشک شدن شکل بالشتک را به خود می‌گیرد و بهتر به نظر می‌رسد. مادامی که روکش کامل خشک نشده است هرگز بالشتک را سر جای خود برنگردانید.

برخی از روکش‌ها را باید خشک‌شویی کرد. باز هم تأکید می‌شود که قبل از هر کاری، لیبل را با دقت بخوانید تا پارچه را با انتخاب روش نامناسب، از بین نبرید.

بالشتک‌ها:

اگر لکه به درون بالشتک‌ها نفوذ کرده بود، بایستی همانند روکش آن را بشویید. شستن بالشتک به راحتی شستن روکش نیست و سخت‌تر است. اگر بالشتک‌ها درون ماشین جا می‌شوند، آن‌ها را درون ماشین بیندازید اما دقت کنید که چرخش ماشین خاموش باشد وگرنه بالشتک خراب می‌شود.

یکی از بهترین راه‌ها برای شستن بالشتک، شستن دستی است. بالشتک را درون وان قرار دهید و با استفاده از تمیزکننده یا سرکه، با دست آن را بشویید. با دقت آب آن را بگیرید و بگذارید تا در معرض نور خورشید خشک شود. این امر حدود یک تا دو روز طول می‌کشد پس زمانی را برای شستن بالشتک‌ها انتخاب کنید که هوا آفتابی باشد.

اگر این مراحل را با دقت انجام دهید، مبلتان همیشه تمیز به نظر می‌رسد. قبل از شستن روکش بالشتک‌ها، قسمت محدودی از آن را با تمیزکننده، بشویید تا مطمئن شوید که مادۀ درستی را انتخاب کرده‌اید و رنگ پارچه نمی‌رود.

کد خبر 581587

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha