بخشی از نخستین گفتگوی تلفنی رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه پس از به قدرت رسیدن جو بایدن به موضوع توافق هسته‌ای ایران اختصاص داشت.

پوتین و بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس روایتی که کاخ کرملین از گفتگوی روز سه‌شنبه ولادیمیر پوتین و بایدن ارائه داده، به موضوع توافق هسته‌ای ایران و غرب موسوم به برجام هم اشاره شده است. رئیسان جمهوری ایالات متحده و روسیه در شرایطی درباره سرنوشت و آینده برجام گفتگو کرده‌اند که دانلد ترامپ از آن خارج شد و بایدن با وعده بازگشت به برجام پا به کاخ سفید گذاشت.

رئیس جمهوری آمریکا در روزهای اخیر با رهبران سه کشور متحد خود کانادا، فرانسه و آلمان تلفنی گفتگو کرده و موضوع ایران و توافق هسته‌ای را در گفتگوهایش با امانوئل مکرون و آنگلا مرکل پیش کشیده است. هر چند گفته می‌شود مکرون و بایدن در موضوع برجام درباره باز شدن پای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی به مذاکره‌های احتمالی هم بحث کرده‌اند.

دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، حمله هکرهای روس به زیرساخت‌ها و موسسه‌های مهم ایالات متحده، بحران اوکراین، بازداشت الکسی ناوالنی سرشناس‌ترین منتقد و مخالف پوتین، ادامه یافتن پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و... از مهم‌ترین موارد گفتگوی تلفنی بایدن با همتای روس بود.

کد خبر 581472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha